Osnovati svoju tvrtku za autobusni prijevoz Varaždinaca ili dati nekome koncesiju – bilo je pitanje koje je dugo mučilo gradske oce. Naime, u svojoj bi tvrtki imali potpunu kontrolu nad svime, ali autobusni je prijevoz na području grada neprofitabilan. To se pokazalo na primjeru Varaždin busa s njegovim busekima. Nakon puno premišljanja odlučili su se za koncesiju te će raspisati natječaj.
Pokriti rubna naselja
– Grad osniva posebno povjerenstvo za taj natječaj, koje će utvrditi uvjete koncesije. Radimo na broju linija. Od sadašnje tri-četiri želimo da novi koncesionar ima osam-devet linija. One trebaju pokrivati cijeli grad, a posebno rubne dijelove, vanjske mjesne odbore – kaže Marijan Bakulić, pročelnik za komunalni sustav grada Varaždina.
Cijena koju odredi novi koncesionar ne smije biti viša od cijene parkiranja u gradu, tj. 5 kuna po satu.
– Inače nitko neće imati interesa ne doći autom do centra grada – kaže Bakulić. Gradonačelnikov savjetnik Tomislav Bogović pak upozorava da budućem koncesionaru unaprijed treba nametnuti pravila igre.
– Prošli put nismo imali iskustva pa smo završili bez dnevnih voznih redova i ploča, bez mogućnosti da građani kupe mjesečne pokaze... Ovaj put treba sve unaprijed odrediti – kaže Bogović. Bakulić dodaje da su zbog nekvalitetnih voznih redova čak svojedobno tražili raskid ugovora s Varaždin busom.
– Nisu kvalitetno obavljali posao, ali nismo imali izbora – kaže.
Slobodan Mikac, zamjenik gradonačelnika, kao i kod svakog projekta, ima modernističke zamisli. Predlaže da natpisi zapravo budu ploče na kojima će se uživo vidjeti gdje je svaki autobus.
Predlaže sustav GPS
– To se može pomoću sustava GPS. Mogla bi to za nas odraditi neka tvrtka iz Tehnološkog parka – kaže. A do ostvarenja svih tih želja gradski će prijevoz obavljati AP Varaždin, koji ga je dobio privremeno nakon što je Varaždin bus završio u stečaju.
– Izabrali smo koncesiju jer će svima omogućiti ravnopravnu borbu u natječaju, pa tako i našem lokalnom prijevozniku AP-u. Očekujemo da se jave na natječaj. A nije nemoguće ni da jednoga dana s njima, pobijede li, osnujemo zajedničku tvrtku za gradski prijevoz – zaključuje Bakulić.
Bakulić, Bogović, Mikac - sve sami genijalci koji izmišljaju toplu vodu. Umjesto da odu UČITI u gradove gdje je gradski prijevoz normalno sređen i funkcionira desetljećima, ovi nesposobni varaždinski političari troše novac iz gradskog proračuna i godinama bezuspješno neznalački organizirajuu gradski promet. Pa to je moguće jedino u Hrvatskoj gdje primitivci rade posao za koji nisu sposobni!