INOVACIJE Sigurnost za one koji se stide jer kao mali nisu naučili voziti

Tricikl u vožnji postaje bicikl

297884.jpg
import
22.09.2005.
u 11:39

Ima li nade za one koji su to propustili u djetinjstvu, da pod stare dane bez ozljeda nauče i potom doista voze bicikl? A da to ujedno bude i vrhunska šminka? Upravo za takvo što trebat će se još malo strpjeti, da iz laboratorija američkog Sveučilišta Purdue prototip "shift" uđe u serijsku proizvodnju za prozvođača bicikala Giant. Autori su prije nekoliko tjedana, među više od 800 konkurenata na najvećoj svjetskog izložbi bicikala i prateće industrije u Taipeiju, osvojili prvu nagradu za inovativnost i dizajn vrijednu 25 tisuća dolara.

Do nas će brzo doći i originali i klonovi toga izuma upravo s Tajvana. Što se to nova ima izmisliti na tako jednostavnom proizvodu kao što je bicikl? Zamisao je i tehnički i uporabno jednostavna, ali ju je trebalo realizirati onako kako je to uspjelo ekipi Scotta Shima, asistentu na studiju dizajna, u kojoj su još bili dizajneri Ryan Lightbody i Matt Grossman. Tehnička jednostavnost je u izvornom okviru od jednoga komada, kardanskom prijenosu i zglavčini zadnjega kotača. Svi drugi dijelovi su standardni.

Na krajevima malo šire stražnje osovine nego u klasičnih bicikala zglobovi su koji mogu mijenjati kut kotača. Ovisno o tome koliko se brzo i sigurno vozi, tricikl za vožnje postupno postaje bicikl. Stražnji kotači, koji su dok bicikl stoji, položeni poput krva, u vožnji mijenjaju kut. Kad se počne juriti, gume se na gaznoj površini približavaju i sastavljaju, pa vozilo postaje bicikl, koji je pritom iznimno stabilan u zavojima. Kada se uspori, kotači se opet rašire, što ima još jednu prednost: zaustavljen, on ostaje stajati. A pritom izgleda ludo!

Tricikli za odrasle stalno se pokušavaju vratiti u prodaju za one koji žele voziti, ali imaju problema s ravnotežom na kojoj počiva vožnja na dva kotača no do sada je prodaja tih izuma uvijek išla prilično loše.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije