Hotel Rebro neki će možda nazvati bolničkim hotelom zato što je smješten uz bolnicu, ali to je zapravo običan hotel koji se nalazi u sjeveroistočnom dijelu Zagreba, uz zdravstvenu ustanovu.
Novac za zajam
Konceptualno, hotel Rebro nije bolnički već komercijalni hotel. Tako govori Ivica Čačić, koji je uz Davora Šterna investitor u hotel Rebro, a Čačićevo tumačenje vrlo dobro ilustrira koliko različit može biti pogled na istu nekretninu, ovisno o poziciji s koje se govori. S druge je strane predsjednik Udruge hrvatskih pacijenata Marijo Drlje, koji ističe da barem 75 posto pacijenata i njihovih obitelji koji zbog bolesti trebaju smještaj u hotelu uz bolnicu ne mogu platiti 499 kuna za noćenje.
– Projekt novoga Rebra financiran je iz budžeta solidarnosti zdravih i bolesnih, a, koliko znam, zgradu je nekoliko godina, dok još nije profunkcionirala kao hotel, održavala bolnica. Žalosno je da je baš sve otklizalo u tajkunizaciju. Kapitalisti se bez milosti pojavljuju svugdje gdje je profit, bez obzira na to što je taj profit posljedica nečije nevolje – ističe Drlje, aludirajući i na skupe bolničke garaže i parkirališna mjesta.
U hotel Rebro Čačić i Štern uložili su 9,5 milijuna kuna, s Kliničkim bolničkim centrom imaju ugovor na 20 godina, a mjesečna im je najamnina 56.500 eura ili pet milijuna kuna godišnje. Iz toga će se novca isplaćivati zajam za gradnju Rebra, a dio novca trebalo bi ostajati i za funkcioniranje zdravstvene zaštite, rečeno je jučer na konferenciji za novinare u povodu službenog otvaranja hotela.
Posao za 110 ljudi
– Kada smo na natječaju hotel dobili u najam, nije bilo obveze formiranja netržišne cijene, tako da je 500 kuna za dvokrevetnu sobu s doručkom cijena i za pacijente, i za njihove obitelji, i za turiste – rekao je Čačić.
No, dodao je, možda će se s vremenom naći netko spreman subvencionirati cijenu smještaja za pacijente.
Za dva do četiri tjedna otvaraju se restoran, ljekarna, trgovina, frizerski salon i druge uslužne djelatnosti. Nakon otvaranja cjelokupnog kompleksa ondje će raditi 110 ljudi – izdvojio je Štern. A Drljina teza o tome kako je hotel Rebro skup za pacijente potkrijepljena je i podacima investitora. Naime, u proteklih mjesec i pol, razdoblju prije službenoga otvaranja, u hotelu je bilo 30 posto gostiju iz Hrvatske i 70 posto stranaca, odnosno turista. Prema rezervacijama, hotel je u sljedeća tri mjeseca popunjen 60 posto, sobu za seminare već su rezervirali farmaceuti za četverodnevni stručni sastanak... Štern zaključuje kako je hotel već tržišno pozicioniran i izvrsno prihvaćen.
a luksuza,za samo 500 kunića