“Mjesec domaće jabuka” naziv je inicijative pokrenute tijekom listopada s ciljem poticanja potrošača na kupnju kvalitetnih domaćih jabuka po promotivnim cijenama. Iza akcije stoji tvrtka Enna Fruit iz koje poručuju kako im je cilj potaknuti kupce na podržavanje proizvodnje u Hrvatskoj.
– Želimo promovirati domaću proizvodnju, s obzirom na trenutačne okolnosti na tržištu jabuka te njihov pojačani uvoz sa susjednih tržišta – poručuju iz vodeće tvrtke za organizaciju proizvodnje, otkup, distribuciju i preradu voća i povrća na području Hrvatske i regije.
U Hrvatskoj, naime, postoji više od 7000 sorti jabuka, a među najpoznatijima su idared, zlatni delišes, golden spur, jonagold, gala, granny smith, braeburn, fuji… U sklopu ove inicijative, po promotivnim se cijenama mogu kupiti domaće sorte zlatni delišes i gala, i to u Konzumu, NTL-u i Sparu, no iz Enna Fruita poručuju kako će se u akciju vjerojatno uključiti i drugi trgovački lanci.
– Smatramo da je koronakriza pokazala da je od izuzetne važnosti raditi na promociji i deklariranju domaćih sorti voća. Zato smo se i odlučili da zajedno s trgovačkim lancima i proizvođačima krenemo u snažniju promociju domaćih sorti – kažu iz tvrtke Enna Fruit.
Poručuju i kako je upravo jabuka simbol zdravlja i sreće te se kao jedna od najzdravijih voćnih vrsta naziva “kraljicom voća”. S obzirom na velik broj sorti u Hrvatskoj kao i na činjenicu da dozrijevaju sve od lipnja do studenog te da su pogodne za čuvanje, dostupne su tijekom cijele godine. Iz Enna Fruita objašnjavaju i kako se berba jabuka u Hrvatskoj ove godine odvija pod izuzetno povoljnim vremenskim prilikama, no procjene govore da će urod biti na razini od oko 55.000 tona, što je manje nego lani kada je proizvodnja bila 68.352 tone.
– Uvoz jabuka lošije kvalitete i razmjerno nižih cijena narušava stabilnost tržišta – upozoravaju.
Super reklama proizvođaču platili 2.80 kn a prodavat će po 8 moraju oni zaradit 200%