U Novom Golubovcu radi se jedinstveni projekt u ovom dijelu Europe.
Obrt Metalmix vlasnika Ivana Vugreka već nekoliko godina izrađuje
metalnu konstrukciju vertikalnog zračnog tunela, odnosno simulatora
slobodnoga pada.
Platforma za letenje na simulatoru koja nije dovršena
Kako je sve počelo
– Na zamisao smo došli prateći web stranice turističkih odredišta
Europe i svijeta gdje slični objekti nude zabavu svim uzrastima,
prateći trend padobranstva i skydivinga, a kako je Hrvatska turistička
zemlja, mislili smo da jedan takav zračni tunel, postavljen na nekoj
turističkome mjestu u našoj zemlji ili na području grada Zagreba.
Svojim dizajnom može krasiti prostor i poboljšati turističku ponudu –
kažu Ivan Vugrek i njegovi sinovi Denis i Igor. Izrada simulatora
počela je 2003. godine u hali i radionici, a dovršavanje se obavlja
ispred općinske zgrade jer Vugreki u svom dvorištu nemaju dovoljno
mjesta za 16 metara širok i devet metara visok vertikalni zračni tunel.
Glavni dizajner je Ivan Vugrek, u izradi projekta njemu i njegovim
sinovima pomogli su stručnjaci iz Zagreba, a sam posao obavili su oni
sami. Vertikalni zračni tunel je stroj koji stvara okomito zračno
strujanje na kojem osoba može lebdjeti, pa na njemu mogu vježbati
padobranci.
Trebaju samo naočale
Konstruktori su mnogo pozornosti posvetili dizajnu, kvaliteti i
sigurnosti, pa na simulatoru može letjeti svatko, bez posebnih priprema
jer se tehnika lebdenja svlada za minutu, a letač mora od opreme imati
samo zaštitne naočale. Vertikalni zračni tunel će pokretati mercedesov
dizelski motor od 1200 KS.
Simulator slobodnog pada ima svojstvo otvorena tipa s promjerom mlaza
tri i pol metra, što omogućuje letenje trojici letača istodobno, a
motor je dovoljno snažan da se postigne protok zraka brzine veće od 70
metara u seknudi, što letaču omogućuje lebdenje više od 10 metara iznad
zaštitne mreže ili okomito, odnosno glavom prema dolje.
– Mi smo mala tvrtka i dosta smo se teško prihvatili tog posla. To je
velik izazov i zato tako dugo traje, a i projekt je dosta skup. Uložili
smo mnogo novca, vremena i truda. Nadamo se da ćemo prvi pokusni let
izvesti još ove godine – kaže Ivan Vugrek. U obiteljski projekt uloženo
je više od tisuću dijelova što strojno što bravarski sastavljeno u
cjelinu tešku više od 50 tona.
JEDINSTVENO Obrt Vugrek izrađuje zračni tunel za simulaciju slobodnog pada