Stalnim porastom prometa, raskrižje državnih cesta D-37 i D-224 kod Novog Pračna, na ulazu u Sisak iz pravca Petrinje i Sunje, postaje zabrinjavajuća prometna crna točka. Postojećom infrastrukturom i signalizacijom, raskrižje magistralnih pravaca prema BiH, odnosno Petrinji i Glini s jedne, te Sisku s druge strane, ne može više zadovoljiti potrebe prometa.
Opasna autobusna stanica
Nedavna teška nesreća, kada je pod kotačima kamiona smrtno stradao stanovnik obližnje Mošćenice, ponovo je upozorila na potrebu rekonstrukcije raskrižja “kod Ivajka”, o čemu se već dugo razmišlja.
Mještani Pračna i Mošćenice upozoravaju kako u prometnim špicama oko 7.30 ili 16 sati, na tom mjestu dolazi do zagušenja prometa. Veliki broj trgovina smještenih uz samo raskrižje, slaba preglednost raskrižja, nedostatak parkirališta, parkiranje na otoku u središtu raskrižja čime se dodatno smanjuje preglednost, autobusna stanica u samom zavoju bez ugibališta, te nedostatak nogostupa uz autobusno stajalište, predstavljaju veliki, teško rješivi prometni problem.
- To autobusno stajalište možda je i najveći problem. Osim što autobusi pri zaustavljanju stvaraju duge kolone vozila, te potpuno zagušuju promet, jer nema ugibališta. Putnici koji izlaze iz autobusa moraju preko prometne ceste bez pješačkog prijelaza. Jedino rješenja za ovo raskrižje bio bi kružni tok - predlaže Leon Pejnović.
Neriješeni vlasnički odnosi
Da nešto treba učiniti tvrdi i Marijan Škornjak iz Mošćenice. Kako kaže, pravo je čudo da na tom raskrižju dosad nije bilo više i težih nesreća. Gospođa Katrarina, koja stanuje upravo uz raskrižje, upozorava da problem čine i nesavjesni vozači koji “divljaju” i ne poštuju propise. Kaže da je to najčešće noću.
- To je raskrižje i za prometnu policiju veliki problem. Semaforizacija nije rješenje, jer bi se na taj način promet još više usporio. Ranije je bila u planu izgradnja kružnog toka, čak postoji i idejno rješenje, ali do njegovog ostvarenja nikad nije došlo - kaže voditelj Odjela za sigurnost cestovnog prometa u PU sisačko-moslavačkoj Darko Žalik. U takvoj situaciji prometni policajci mogu jedino u špicama pomoći da se poveća protočnost.
U sisačkom gradskom Upravnom odjelu za prostorno uređenje i zaštitu okoliša, kažu kako su jedina prepreka ostvarenju projekta kružnog toka neriješeni vlasnički odnosi susjednih parcela. Dok se oni ne riješe, kažu, prometni boljitak ne može se očekivati.