važniji rs?

U plan za novac EU ubačen most 
kraj Gradiške, a pelješkog – nema

pelješki most
Foto: Ponting/Pipenbaher consulting engineers
1/2
24.07.2014.
u 14:30

Gradiški most povezat će Banju Luku sa svijetom, a od povezivanja Dubrovnika ništa

Hrvatska je i službeno signalizirala Europskoj komisiji da ne planira graditi pelješki most novcem iz fondova EU. U finalnoj verziji prijedloga dvaju operativnih programa, dokumenata koji detaljno propisuju na koje projekte Hrvatska planira trošiti novac iz europskih fondova do 2023., ponovno se ni na jednom mjestu izrijekom ne spominje projekt pelješkog mosta.

Uzrok slab promet?!

Večernjak je, podsjetimo, u subotu upozorio da se taj most ne spominje u prethodnom nacrtu istog dokumenta poslanog u Bruxelles u svibnju, no sada se ne spominje ni u finalnom nacrtu koji je Vlada poslala Komisiji prekjučer. Da bi stvar bila neobičnija, u finalnu verziju ubačen je jedan most – preko rijeke Save pokraj Gradiške. Taj most povezat će Banju Luku i područje Republike Srpske u BiH s autocestom Zagreb – Beograd.

Na str. 232 Operativnog programa “Konkurentnost i kohezija” nabrajaju se planirani veliki projekti prometne infrastrukture: “cesta koja povezuje južnu Dalmaciju, most kod Gradiške, autocesta Beli Manastir – Osijek (koridor Vc), treći trak autoceste Zagreb – Karlovac, državna cesta D403 u Rijeci”. Drugi veliki projekti “mogu biti dodani ovisno o konačnoj razini pripremljenosti projekta”, napominje se ispod tog popisa.

U Ministarstvu fondova EU tvrde da se pelješki most nije mogao spominjati u nabrajanju velikih prometnih projekata jer se i ne može prijaviti za sufinanciranje iz fondova koji podupiru promet, nego iz fondova koji podupiru regionalni razvoj. U okviru tog prvog, kažu u Grčićevu ministarstvu, most “ne udovoljava kriteriju gustoće prometa i slično”. To je sasvim nova informacija, da Bruxelles smatra taj most nepogodnim za financiranje zbog slabog prometa. Formulacija “cesta koja povezuje južnu Dalmaciju” daje naslutiti da će Hrvatska iz fondova EU moći financirati samo gradnju prometnica po Pelješcu, ne i gradnju mosta.

HDZ: Pogrešno od početka

Za komentar smo zamolili i Vesnu Pusić koja je ovih dana bila u Bruxellesu, no ona je odbila to komentirati. Navodno se ne želi miješati u Grčićev posao.

HDZ-ova europarlamentarka Ivana Maletić pak kaže: – Vlada od početka ne želi taj projekt i krenula je pogrešnim putem. Još u pregovorima je bilo jasno – najbolje je rješenje da se cesta preko Pelješca financira iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a most korištenjem povoljnog zajma Europske investicijske banke ili Europske banke za obnovu i razvoj. O tome je 2011. bio i sastanak sa stručnjacima EK i to bi bilo najbrže rješenje jer je dokumentacija za most već bila pripremljena, a na cesti se nije počelo raditi pa je primjena procedure EU bila prikladna. Ovako se most vratio na početak, a i cesta se još rješava.

Komentara 65

Avatar Idler 3
Idler 3
14:41 24.07.2014.

I....kaj je sad tu čudnog? Nije li naš vrli predsjednik sviral Miletu na klaviru....nije li cijeloj političkoj vrhuški "regijon" stalno na jeziku? Kog briga za tam neki Dubrovnik pa još u Hrvatskoj !?

Avatar kontraadmiraI
kontraadmiraI
15:00 24.07.2014.

Kad Srbija bude imala 60% ministara hrvata, bit ćete izjednačeni. Sad vam je "kom` pravo, kom` krivo", ili reklo bi se "tražili ste - gledajte".

Avatar Django
Django
14:48 24.07.2014.

Mili moji, iza sintagme "cesta koja povezuje južnu Dalmaciju" skriva se njihov dobro znani projekt neumskog koridora i ceste kroz BiH - u zaleđu Dubrovnika!! Ali neka, što ste birali to ste i dobili! Lopovi bi naime taj most izgradili - kad, tad. Sa pravednicima mosta neće biti nikada!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije