Da se u Rimu, pa i Italiji, može učiniti svašta bez ikakvih posljedica znano je oduvijek, ali da se nitko od nadležnih neće upitati zašto je postavljeno jedno 'umjetničko' djelo visoko tri i široko tri metra, teško dvije tone, kog cirkusa Maximusa nije mogao nitko pretpostaviti.
Rimski umjetnik Francesco Visalli postavio je u noći između 24. i 25. studenoga 2013. godine svoje golemo djelo, koje je nazvao „Place de la Concorde“, na prostoru s kojeg se vidi cijeli stadion na kojem su se vodile konjske utrke (kao u filmu Ben Hur), a na drugoj strani brežuljak Palatinum s ostacima zgrada careva Augusta, Tiberije i Domiziana.
Nitko se nije pitao tko mu je dao dozvolu. Ne samo to, nego je u noći postavljanja spomenika zaustavio promet, spomenik donio s kamionom, spustio ga s dizalicom... Do dan danas nitko nije provjeravao treba li ili ne taj monument biti na tome mjestu.
Francesco Visalli je sve to učinio uz pomoć prijatelja i dakako uz svoj trošak od oko 23.000 eura. Valeria Arnaldi, koja piše o Visalliju i koja je sudjelovala u toj operaciji kaže kako su tu noć svi umirali od smijeha. Ni jedan gradski policajac, ni jedan gradski dužnosnik se nije pitao zašto se golemi spomenik nalazi na tome mjestu. I tako sve do danas.
A, vjerojatno se ni danas ne bi nitko zapitao što dvotonsko kiparsko djelo čini tu da o njemu nije napisana kritika na internetskoj stranici www.artribune.com koju vodi Massimiliano Tonelli. Zapravo je kritizirano djelo kao loše, nekvalitetno i onda se upitalo: „Kako je mogao Visalli postaviti jedno djelo na mjestu na kojem svaki umjetnik na svijetu sniva postaviti svoje djelo, a on ima ni najmanje blizak kurikulom najvećim svjetskim umjetnicima?“.
Evo, od te primjedbe je počela istraga i otkrilo se kako Vasalliju nitko nije dao nikakvu dozvolu za postavljanje svoga djela. Nije se nitko zapitao što tu radi ta ružna platforma ni tijekom novogodišnjeg koncerta koji je grad organizirao za Rimljane i turiste. Iz gradske uprave sada kažu kako se nije ništa kontroliralo, jer nije nitko ni zatražio postavljanje svoga umjetničkog djela. Ali, kada je bilo postavljeno, zar nikome nije došla ni trunka sumnje da je tu postavljeno bez ikakve dozvole? Vasallijeva provokacija je uspjela. Sada će biti poznat po njoj, a možda malo manje, kao i do sada, po umjetnosti koju proizvodi.