Željeznički kolodvori po čitavom EU mogli bi biti opremljeni detektorima metala i ogradama oko perona s kojih polaze međunarodni vlakovi odluče li države članice da, nakon pokušaja terorističkog napada u brzom vlaku Amsterdam – Pariz prošloga tjedna, na željeznicama uvedu sigurnosne mjere slične onima kakve postoje u zračnim lukama. Ministri unutarnjih poslova i ministri prometa iz Francuske i 8 susjednih zemalja u subotu će na hitno sazvanom sastanku u Parizu raspravljati o tome kako pojačati sigurnost u vlakovima.
– Sigurnosne provjere pri ukrcaju na vlak dopuštene su kao i pri ukrcaju na zrakoplov – rekla je glasnogovornica Europske komisije Natasha Bertaud dodavši kako je sigurnost u nadležnosti nacionalnih vlasti, a ne institucija EU. No kontrola putnika i prtljage pri ukrcaju na vlakove značila bi da peroni s kojih polaze kontrolirani vlakovi moraju biti ograđeni ogradom kako netko tko nije provjeren ne bi do vlaka došao hodajući po tračnicama. Direktor francuske željeznice SNCF Guillaume Pepy izjavio je novinarima francuske televizije da bi uvođenje sigurnosnih provjera putnika i prtljage na ukrcaju na vlak bilo 20 puta skuplja investicija nego instaliranje takve iste opreme u zračne luke.
Zbog toga i neslužbeni izvori iz Europske komisije kažu kako je teško vjerovati da će, s aspekta sigurnosnih provjera, putovanje vlakom u EU postati slično putovanju zrakoplovom. Procjenjuje se da vlakovima dnevno putuje oko 40 milijuna Europljana, a na željezničkim kolodvorima u mnogim velikim gradovima velika je gužva i bez rendgenskih uređaja za kontrolu putničke prljage. Ipak, europska povjerenica za promet Violeta Bulc zatražila je od prometnih stručnjaka da analiziraju što se može učiniti kako bi opasnost od terorističkih napada sličnih prošlotjednom pokušaju bila umanjena.
>> Naoružani napadač ranio tri osobe u brzom vlaku koji je putovao iz Amsterdama u Pariz
Nisam uvjeren da ce te mjere vidjeti dan, jer onda dode red na trajekte pa autobuse, pa crkve, pa bolnice, kina itd. Jednostavno nemoguce.