Crne točke

Najveće nesreće bile su na ukletoj dionici od Otočca do Maslenice

nesreća
Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL
01.04.2014.
u 18:30

U HAC-u kažu da je broj nesreća na autocestama u padu i da su najčešći krivci za njih vozači

Prošlotjedna nesreća pokraj odmorišta Ličko Lešće na Dalmatini u kojoj su poginula dvojica brokera posljednja je u nizu prometnih nesreća na domaćim autocestama koje su potresle javnost.

Prije nekoliko mjeseci ukupno su četiri osobe poginule u lančanom sudaru pokraj tunela Krpani, a nekoliko mjeseci prije te nesreće u tunelu Plasina dogodio se također zastrašujući lančani sudar u kojem samo čudom nije bilo smrtno stradalih.

Tragedija češkog autobusa

Kad se tim nesrećama pridoda i ona češkog autobusa u ljeto 2012. godine, u kojoj je poginulo osmero ljudi, a koja se dogodila pokraj tunela Krpani, onda se može zaključiti da su se sve najveće nesreće na Dalmatini u posljednje dvije godine dogodile na dionici od Otočca do Maslenice, dugoj stotinjak kilometara. Nesreće u blizini Ličkog Lešća i lančani sudar pokraj Krpana dogodile su se zbog poledice, sudar u tunelu Plasina zbog puknuća okna šahta, a češki bus izletio je s autoceste jer je vozač zaspao.

Statistika Hrvatskih autocesta govori da je u 2013. godini na ukupno 882 kilometra autocesta, pod upravljanjem te tvrtke, poginulo 28 ljudi. Ukupno je te godine bilo 1566 nesreća, od kojih je njih 1356 bilo samo s materijalnom štetom. U ostalima je bilo ozlijeđenih i poginulih. Te godine bile su 22 nesreće u kojima su ljudi smrtno stradali.

Foto: Kristina Franić

Infografika: Kristina Franić

U 2012. godini pak u 20 nesreća na HAC-ovim autocestama poginulo je 35 ljudi. Te je godine ukupno zabilježena 1591 nesreća na autocestama kojima upravlja HAC. Tako u toj tvrtki navode da je iz navedenih podataka vidljivo da je u 2013. godini smanjen ukupan broj nesreća.

Što se tiče uzroka prometnih nesreća, u HAC-u kažu da sukladno Zakonu o sigurnosti prometa uzroke prometnih nesreća utvrđuje Ministarstvo unutarnjih poslova.

– Prema statističkim podacima MUP-a kao najčešći uzrok prometnih nesreća zabilježene su pogreške vozača, ponajprije brzina neprimjerena uvjetima na cesti – navode u HAC-u.

Česti lančani sudari

Navode i podatke iz MUP-ova statističkog biltena o tipovima prometnih nesreća, a u kojem je od ukupno 1566 nesreća na autocestama njih 713 bilo prouzročeno slijetanjem vozila ili udarom u zaštitnu ogradu. Drugi po brojnosti bili su kombinirani uzroci, odnosno nesreće u kojima je bilo više tipova nesreća, a čak 159 ih se dogodilo zbog naleta na životinju. Nalet na drugo vozilo ili lančani sudar dogodio se u 135 nesreća.

Najopasnije su autoceste A1, na kojoj je u posljednje tri godine poginulo 39 ljudi, te A3 Zagreb-Lipovac s ukupno 40 smrtno stradalih u tri godine.

>> Ovo su najsmrtonosnije ceste na svijetu

Komentara 10

LE
lechuck6
18:47 01.04.2014.

Daj prestanine silovati portal sa ovim debilnim prozorčekima "Pogledajte jos"

DU
Deleted user
18:42 01.04.2014.

ahahaa, nije to ukleta dionica, nego idioti za volanom. I koji je ovo shit poceo iskakat "pogledajte jos".

NS
nemoralni sindikalac
22:42 04.04.2014.

Pitanje na koje ovaj članak, a niti bilo tko drugi do danas nije ponudio odgovor glasi: Što je radilo vatrogasno vozilo na autocesti kod prometne nezgode u blizini odmorišta Ličko Lešće ? Da nije bilo vatrogasnog vozila bili došlo do prometne nezgode, a ako i bi kakve bi bile posljedice, unatoč velikoj brzini jesu li morala biti izgubljena dva života? Što se tiče statistike vidimo da je očito (po nekim elementima) gora situacija 2012 i 2013 nego 2011, dakle kako su na rukovodeća mjesta u HAC-u postavljeni "stručnjaci" situacija je lošija.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije