U tvrtki Knauf Insulation iz Novog Marofa u tijeku je investicija od čak 120 milijuna eura kao dio unaprijed definirane strategije održivosti cjelokupne Knauf Insulation Grupe, kojoj je jedna od glavnih točaka smanjenje emisije stakleničkih plinova. Ulažu u održivu proizvodnu liniju koja uključuje inovativnu tehnologiju električnog taljenja, zamjenjujući fosilna goriva obnovljivim izvorima. Procjenjuju da nova linija tijekom svog vijeka trajanja ima potencijal smanjiti emisije ugljikova dioksida za više od 1,5 milijuna tona. Osim toga, proširenje će omogućiti tvornici da otvori 80 novih radnih mjesta u proizvodnji i više nego udvostručiti svoj godišnji kapacitet za proizvodnju rješenja za uštedu energije.
Odgovoran lokalni partner
– Ključna poruka ovog projekta je da se njime smanjuju ukupne emisije stakleničkih plinova za 80 posto. Bazirano na proizvodnji kamene vune konvencionalnom tehnologijom, njezinom ugradnjom uštedi se 100 puta više stakleničkih plinova nego što se emitira u samom procesu proizvodnje vune, a novom investicijom taj će se omjer još pet puta povećati. Tako da očekujemo ogroman doprinos održivosti,ne samo u samoj proizvodnji već i u svim objektima u kojima će naša vuna biti ugrađena – kaže direktor Stjepan Mršić. Infrastruktura u koju ulažu pomoći će energetskoj tranziciji ne samo kompanije nego će kroz dostupnost dovoljne količine električne energije osigurati uvjete i za tranziciju cijelog područja Novog Marofa na niskougljično održivo gospodarstvo. Investicija je izborena u "tijesnoj utrci" s lokacijama u Slovačkoj. Vjeruje da je na odluku da njemačka grupacija izabere Hrvatsku i Novi Marof utjecalo nekoliko faktora.
– Prije svega, Hrvatska postaje sve privlačnija destinacija za ulaganje zahvaljujući svojem geografskom položaju, visokokvalificiranoj radnoj snazi, dobroj infrastrukturi, ali i činjenici da je ulazak Hrvatske u Schengen i eurozonu olakšao transport i novčane transakcije. S druge strane, tu su naši dosadašnji projekti koje smo uvijek uspijevali isporučiti u punom opsegu, na vrijeme i, možda najvažnije, s vrlo uspješnim rezultatima – ističe Mršić koji kao treći faktor navodi jasnu podršku državne i lokalne uprave da se u Hrvatsku privuku ovakve održive investicije s fokusom na proizvode visoke dodane vrijednosti, koje su primarno orijentirane na izvoz. Tvornica u Novom Marofu ove je godine obilježila 43 godine proizvodnje, a u svjetsku grupaciju Knauf Insulation ušla je 2007. godine. Tvrtka danas ima više od 240 zaposlenika, većina dolazi iz Novog Marofa.
VEZANI ČLANCI:
– Ova činjenica odražava našu predanost suradnji s lokalnom zajednicom kao jednim od ključnih prioriteta našeg poslovanja. U ovom trenutku nemamo potrebe za stranim radnicima, ali ono što svakako želimo naglasiti jest da je naša dugoročna strategija raznolikost u bilo kojem pogledu pa i pogledu zaposlenika, što se potiče na razini cijele grupe – dodaje direktor Mršić. Što se tiče poslovnih rezultata, u 2022. godini ostvarili su rast ukupnih prihoda za 30 posto u odnosu na 2021. Godišnji prihod od prodaje iznosio je lani 83,4 milijuna eura, što je rast od 19,5 milijuna. Ostvarena dobit prije oporezivanja iznosi 7,58 milijuna eura, dok je neto rezultat poslovanja 6,65 milijuna eura. Izvoz čini više od 80 posto proizvodnje, a najviše izvoze u Italiju, Njemačku i Francusku. Tvrtka također izvozi i u skandinavske države, Španjolsku, Veliku Britaniju i niz drugih zemalja izvan Europe, a novom investicijom planira ojačati prisutnost i na tržištima susjednih zemalja. Zahvaljujući odličnim poslovnim rezultatima iz 2022., Knauf Insulation je među 100 tvrtki koje su u prošloj godini ostvarile najveću vrijednost izvoza, na sedmom mjestu na listi najboljih kompanija u Hrvatskoj po prihodima, prema ostvarenoj dobiti proglašen je najboljom kompanijom u Varaždinskoj županiji te je dobitnik plakete Zlatna kuna.
– Iako je naš poslovni fokus internacionalan, Knauf Insulation Novi Marof uvijek se ponosio time što je odgovoran lokalni partner. Prioritet tvornice je orijentiranost na domaće dobavljače, od nabave sirovina do održavanja poslovnih odnosa s više od 150 lokalnih partnera. U trenutačnom procesu nabave sirovina nismo suočeni s većim poteškoćama. Međutim, svjesni smo da vanjski čimbenici mogu utjecati na našu opskrbu sirovinama kao što je to bilo u vrijeme pandemije. Zato uvijek pratimo zbivanja i pravovremeno se pripremamo za potencijalne promjene – kaže direktor Mršić. Smatra da Hrvatska ima bolju zakonsku regulativu nego što se često pretpostavlja.
– Zakon o poticanju ulaganja jedan je od boljih zakona i dobra je poluga za donošenje odluka za ulaganje u profitabilne biznise. Iako postoje određene barijere koje se mogu popraviti, trenutačno je ključno da imamo ljude na državnoj i lokalnoj razini koji razmišljaju o tome kako poslovanje u Hrvatskoj učiniti što konkurentnijim te se to sve više prepoznaje u inozemstvu. Ono u što trebamo ulagati jest infrastruktura potrebna za zelenu tranziciju poput izgradnje dalekovoda jer se očekuje da će električna energija srednjoročno biti glavni alternativni izvor energije. Također, važno je naglasiti ulogu obrazovanja i stručne radne snage u stvaranju povoljnog poslovnog okruženja – zaključuje.
Nova linija
Koji su planovi za 2024. godinu? – U sljedećoj godini i dalje će nam u fokusu biti nova proizvodna linija čija će se izgradnja dodatno intenzivirati. Osim toga, poslovni planovi za 2024. obuhvaćaju kontinuirano ulaganje u zaposlenike i boljitak njihova radnog okruženja, unaprjeđenje poslovanja, rast proizvodnje i izvoza te održavanje pozitivne investicijske klime u Hrvatskoj. Također, cilj nam je dodatno ojačati našu suradnju s lokalnom zajednicom kroz sudjelovanje i pružanje podrške na raznim projektima. Sve ove planirane aktivnosti odražavaju temeljne principe poslovanja Knauf Insulationa, koji se fokusiraju na inovativnost, ekološku osviještenost, brigu o zaposlenicima te stalnu modernizaciju proizvodnih procesa. Najveći izazovi u našem poslovanju proizlaze iz dinamičnog tržišta, gdje brze promjene trendova, tehnologija i potrošačkih preferencija zahtijevaju stalnu prilagodbu strategija, agilnost u donošenju odluka te inovativnost kako bismo ostali konkurentni i iskoristili nove prilike koje se pojavljuju – napominje.
Glasati možete putem SMS-a na broj 666 705 (upišite ključnu riječ GOSP te broj osobe/događaja kojem dajete svoj glas. Npr. ako glasate za osobu pod rednim brojem 1, poruka glasi GOSP01). Glasati možete i telefonskim pozivom na broj 060 888 300 (cijena 3,75 kn/0,50 € iz fiksne ili 5.05 kn/0,67 € iz mobilne mreže). Cijena SMS-a iznosi 3,72 kn / 0,49 € (uključen PDV). Glasati možete do 30. 11. 2023. do kraja dana. Operator usluga s dodanom vrijednosti: MOJ TELEKOM D.O.O., TRG KREŠIMIRA ĆOSIĆA 11, ZAGREB, MB 02497913, TEL. 01/3659-058
Još nema komentara, jerbo pozitivno