Potpuno nevjerojatno i suludo zazvučao je svojedobno podatak da je 25-godišnjak iz okolice Belišća nagomilao u svom dosjeu čak 615 prometnih prekršaja! Vozačku dozvolu nije nikada ni imao, ali to mu nije smetalo da iznova sjedne za upravljač – jednom je, primjerice, napirio 2,83 promila alkohola i skrivio prometnu nesreću. Bilo je to u ljeto 2006., a i dvije godine kasnije ništa se nije bitno promijenilo, osim stravičnog broja prekršaja koji je dodatno narastao. Mediji su ga nakon toga prestali pratiti, pa ne znamo što se dalje događalo. Rado bismo vjerovali da se smirio, položio vozački ispit i ne predstavlja smrtnu opasnost na cestama.
Brzina i alkohol glavni su uzročnici tragedija na cestama. Recidivisti su itekako ozbiljan problem, jer njih, očito je, nikakve kazne ne mogu zaustaviti. A zbog svega toga svima nam je "glava u torbi" čim izađemo iz kuće i potpuno je nevažno jesmo li u prometu kao vozači automobila, bicikla ili pješaci. Svjedoči tome i najnovija tragedija kod Čakovca, gdje je vozač svojim BMW-om u petak usmrtio 12-godišnjaka dok je dječak biciklirao nogostupom. Drugo dijete, koje je potom taj pijani vozač pokupio dok je preko "zebre" guralo bicikl, završilo je u bolnici.
Dok svjedočimo takvim strahotama koje pokazuju da nam u prometu mnogo toga ozbiljno ne štima, predlažu se zakonske izmjene po kojima se obiteljskim liječnicima nalaže da obavijeste MUP zbog postojećeg ili promijenjenog stanja pacijenta, a nakon čega mu se u trenu može oduzeti vozačka dozvola. Naši građani znaju biti pravi "maheri" u traženju rupa u zakonu, pa će tako, možda, promijeniti liječnika ako u njemu vide potencijalnog "drukera" ili će jednostavno izbjegavati odlazak na preglede, što tek može biti opasno.
Liječnicima se na pleća, ionako već pritisnuta, stavlja novi teret koji ozbiljno može narušiti, upozoravaju oni sami, povjerenje liječnik – pacijent. No ponovimo, cijeli je niz drugih problema koje treba riješiti kada se govori o sigurnosti prometa. Tu su svakako i loše ceste, krpane toliko puta da izgledaju kao puzzle od 1000 komada, a posebice stari vozni park. Kupnju novijih vozila porezna politika ne potiče, pa naša zemlja postaje groblje istrošenih automobila sa zapada – gdje ih se rješavaju ne samo radi estetike ili gušta već ponajprije zbog sigurnosti.
VIDEO: Autom pokupio tramvajsku stanicu i pješake, više ljudi ozlijeđeno
Ako doktori prve vozačke oduzmu milanoviću, plenkoviću i pupavcu slažem se sa tim zakonom.