Dobivamo učenike s dvojkama ili one koji pohađaju nastavu po prilagođenom programu. Ove smo se godine nekako ‘pokrpali’. Međutim, ako se ovako nastavi uništit ćemo obrtničke škole – upozorava ravnatelj Mješovite industrijsko obrtničke škole Karlovac Robert Polović.
Ne mogu u Zagreb
Državnom tajniku i Uredu za srednjoškolsko obrazovanje predložit će da se bodovni prag za četverogodišnja strukovna zanimanja poveća na 40 ili barem 38, jer se po sadašnjem sustavu za neke tehničare ili komericijaliste mogu školovati i djeca koja imaju 36 bodova. Za obrt onda ne ostane nitko ili se pak upišu loši učenici.
–Da bi skupili 36 bodova trebate iz pet traženih predmeta i općeg uspjeha u sedmom i osmom razredu imati trojku. Proći će i jedna dvojka, jer se dodatni bodovi dobivaju za uzorno vladanje. Veliki je problem što na taj način dolazi u pitanje i kvaliteta nastave. Takav učenik nekako će se ‘prošvercati’ kroz četiri godine ili nikako neće moći svladati program koji primjerice uključuje 16 predmeta i po četiri sata matematike dnevno. Mogao je biti monter suhe gradnje ili keramičar – kaže Polović. Spominje i njihov primjer građevinskih tehničara gdje su bodovni prag s 36 najprije povećali na 38, a potom i 40. Problem je što se takvi učenici u pravilu ne mogu upisati na građevinski fakultet u Zagreb, nego u Rijeku ili veleučilišta, pa žele to promjeniti.
Kad roditelji biraju
Ravnatelji karlovačkih srednjih škola upozoravaju da dobiju i učenike koji nemaju osnovna predznanja, ne znaju pretvoriti metre u centimetre i slično. Predsjednik Obrtničke komore Karlovačke županije Ivan Podvorac da roditelji biraju za djecu atraktivnija zanimanja, a slaže se i da je kvaliteta pojedinih majstora slabija.
–Iako su kriteriji sada stroži, kod polaganja majstorskih ispita vidi se da to nije to. Ne možemo biti zadovoljni znanjem kandidata. U školama treba biti više stručne prakse – predlaže Podvorac.
Najgore od svega sto poslje obrtnicke skole nitko nije sposoban da otvori svoj obrt.. Prakticki nam ulaze i izlaze magarci iz skole... Zalosno i zabrinjavajuce stanje skolstva