Rok za predaju obvezujućih ponuda za HPB i Croatiju osiguranje Vlada je produljila, no kako nam kaže izvor iz Vlade, imena kandidata koji su predali ponudu javno će biti objavljena 16. prosinca. Rok za predaju ponuda za CO je 16. prosinca, a za HPB 9. prosinca.
Vladi je potrebno i nekoliko dana da se odluči za boljeg ponuđača, pa zato, iako je odgoda kratka, postaje upitno hoće li se planirani novac od prodaje tih dviju institucija sliti u proračun do kraja godine, kako se planiralo.
Ne grcaju u dugovima
Bez obzira kada, na dobivanje obvezujućih ponuda i novac Vlada u ta dva slučaja može računati, jer za razliku od Croatije Airlinesa za koju su ulagači bili najavljivani a u konačnici ih nije bilo, za ove dvije financijske institucije interes je opravdan jer ne grcaju u dugovima poput CA, a novi ulagač dobiva i važan dio bankarskog tržišta odnosno tržišta osiguranja. Za HPB su zainteresirani Erste banka i mađarski OTP, a za CO Adris i poljski PZU. Erste je inicijalno ponudio 130,2 milijuna eura za HPB, dok je OTP banka dala ponudu od 92,2 do 118 milijuna eura, ovisno o modelu privatizacije. Bude li Erste banka postala vlasnica HPB-a, time bi po tržišnom udjelu pretekla PBZ te postala druga najveća banka u Hrvatskoj.
OTP bi pak isto poboljšao svoj ambiciozni plan širenja te povećao udjel na oko osam posto i zauzeo šestu poziciju. Za Croatiju osiguranje Adris je ponudio 104,5 milijuna eura za 41,8 posto udjela u kompaniji te 130 milijuna eura dokapitalizacije. PZU je spreman platiti 142,5 milijuna eura za 50 posto udjela u CO i osigurati dodatnih 50 milijuna eura dodatnog kapitala. Croatia osiguranje godinama drži vodeću poziciju na domaćem tržištu, a prema podacima od deset mjeseci, tržišni udjel mu je 29,9% posto. Upravo je i 16. prosinca dan kada bi se trebala predati pisma namjere za monetizaciju autocesta, a nakon odgode od mjesec dana. Kao najveći potencijalni ulagači već se dulje vrijeme spominju četiri domaća obvezna mirovinska fonda. No, iako je prvotni plan bio da zajedno idu u projekt uz jaku stranu investicijsku kuću, sada je izvjesnije da će tri fonda potpisati ugovor s investicijskom kućom Goldman Sachs, a četvrti s investicijskom kućom Macquarie. Još nije ništa potpisano.
Iskrsnule i tužbe
Kasni se i s privatizacijom HŽ Carga, iako je natječaj za prodaju te tvrtke okončan prije nekoliko mjeseci, a za kupca odabrana rumunjska tvrtka Feorviar, koja je dio Grampet grupe.
Rumunji su pristali na sve natječajne uvjete i iz Vlade se najavljivalo da bi u rujnu mogao biti potpisan kupoprodajni ugovor. No cijeli je posao zapeo jer su iskrsnuli problemi poput tužbi, subvencija, nekretnina i konačnog sadržaja ugovora.
opaaa....pa nitko ne želi plačat 85% prihoda liniću! zar ste mislili da postoje takvi idioti i da još imaju i novca za šarlatana linića?