Više od polovice hrvatskih građana (57,1%) štedjet će i ove godine pri kupnji namirnica za ovogodišnji uskrsni stol, pokazalo je istraživanje agencije Hendal i magazina Ja Trgovac.
Prema podacima GfK, u posljednje tri godine prosječna je potrošnja na proizvode široke potrošnje za potrebe kućanstva u mjesecu u kojem slavimo Uskrs bila 5% veća od prosječne mjesečne potrošnje. Tradicionalni uskrsni doručak ili ručak ove će godine objedovati četiri petine građana, 81,1%, a njih 18,9% ne planira obilježiti nadolazeći blagdan. Namirnice (jelo i piće) najviše će se nabavljati u hipermarketima i velikim trgovačkim centrima, što ističe 59,4% sudionika ankete. Sličan postotak anketiranih nabavu će osigurati iz domaće tj. vlastite proizvodnje (32,4%) te s tržnice (30,8%). U malim prodavaonicama i supermarketima namirnice će kupovati 14,3% potrošača, a na ostalim mjestima njih 1,4%.
Kuhana jaja, očekivano, na vodećem su mjestu kada je riječ o proizvodima koji će se naći na uskrsnom stolu – kod 97,3% ispitanika, potom mladi luk (92,8%), kuhana šunka (78,8%) pa hren (66,9%). Rotkvice će se naći na stolu 40,2% građana, pečena svinjetina kod 32%, orehnjača kod njih 29,7%, pinca 25,5%, pečena janjetina 24,3%...
U odnosu na 2014. kad je Ja trgovac također proveo takvo istraživanje, u kupnji namirnica za uskrsni stol 1,7% građana ove će godine manje paziti na svaku kunu. Najveći dio građana, njih 21,4%, planira potrošiti 400 do 499 kn, 200 do 299 kn njih 19,5%. Manje od 200 kuna potrošit će 16,8% anketiranih, iznad 500 kuna njih 11%, a više od 1000 kuna 10,4%. Da ne znaju koliko će trošiti za nabavku namirnica za Uskrs, ističe pak 7,9% ispitanih građana. Istraživanje je provedeno tijekom veljače ove godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana RH starijih od 15 godina.
>>Uskrs u potrošačkoj utrci s Božićem
iz svoje košarice daju Todoriću!