Međimurske vode prešle su s prvim danom listopada na mjesečno očitanje potrošnje vode umjesto dosadašnjeg jednogodišnjeg. Veći dio od 31.000 domaćinstava račune će dobivati svakog mjeseca. Izuzetak je pedesetak naselja u gornjem dijelu Međimurja, u kojima će se vodomjeri očitavati svaka dva mjeseca jer je u njima puno vikendaša, a i zbog brežuljaka koji zimi otežavaju obilazak domaćinstava.
Prelazak na novi ritam za 85 posto domaćinstava znači i veći trošak za Međimurske vode, otprilike 700.000 kuna, koji će se dijelom pokriti zateznim kamatama na račune koje građani neće na vrijeme platiti. No, u planu je, kako ekskluzivno doznajemo, i povećanje cijene odvodnje i pročišćavanja za potrošače! Međimurske vode pokrenut će do kraja godine postupak povećanja cijena, no još se ne zna za koliko. Potvrdio je to za Večernji list i direktor Vladimir Topolnjak.
- Prema poslovnom planu cijenu smo trebali podići još 1. srpnja prošle godine, ali to nismo učinili. No, ne bih sad da se u javnosti stekne dojam da cijenu povećavamo zbog novog načina očitavanja vodomjera - napominje Topolnjak. Ističe da su Međimurske vode među rijetkim komunalnim tvrtkama koje se bave vodoopskrbom, a da još nemaju uveden mjesečni obračun.
Kako bi poboljšali uslugu potrošačima, odlučili su se, eto, i oni na mjesečne, odnosno dvomjesečne obračune potrošnje vode. - Time ćemo i smanjiti količine vode koja nekontrolirano iscuri na putu od vodocrpilišta do priključka. Sad će se moći odmah reagirati ako negdje propušta. Imali smo slučajeve da su se građani dolaziti žaliti na velike račune jer im je istjecala voda, a do dolaska naših djelatnika jedanput na godinu nije se ulazilo šaht - kaže Topolnjak.
Sprječavat će se i krađe vode. Na putu do vodocrpilišta do potrošača izgubi se oko 30 posto vode, a cilj je taj postotak smanjiti barem na 20. Voda u Međimurju prolazi kroz 950 kilometara vodovoda. I onu koja iscuri treba platiti. U Međimurskim vodama računaju da će najmanje polovicu dodatnih troškova nastalih češćim izlascima radnika na teren i drugog, pokriti kamatama na mjesečne račune. Radi se i na informatizaciji kako bi se u mreži što brže otkrile točne na kojima se gubi voda. Tvrtke već otprije imaju mjesečne obračune potrošnje.
„U pedesetak naselja g. Međimurja očitanja svaka dva mjeseca“, je li to lijenost, nesposobnost ili stvarno snijeg, što ako ne bude snijega (lopate u ruke i „čitajte“), dakle nisu sva domaćinstva ravnopravna prilikom očitanja i obračuna. Pukne nekom u g. Međimurju cijev (kvaliteta starih plastičnih cijevi katastrofalna), taj bude tek saznao za dva mjeseca, dok bude i račun veći=NEPRAVDA. Kako budete ulazili u dvorišta koja su zaključana, ograđena i sa pesekima?!?!? Na silu ne smijete zbog povrede privatnog vlasništva. Tko je autor „programskog rješenja“ koje nas dodatno košta 700.000 kn, da to nije gosp. Mladen Novak kao i za Međimurje plin, stranački kolega direktora Toplonjaka?!?!? Zašto ne objavljujete informaciju na svom portalu? Zar nije jednostavnije da svatko potpiše Izjavu da će Vam dostavljati (telefonom, mailom (fotografijom brojila)...) istinite podatke koje očitava, a vi možete provjeravati kao do sada, jednom godišnje, a ovako „napuhavate“ dodatne troškove (koji nas koštaju spomenutih par stotina tisuća kn) u svrhu opravdanosti poskupljenja NAŠE VODE. Razlog je više nego očit, sami ste objasnili da je to zbog zateznih kamata, i ne pitate se da li potrošači mogu plaćati famozne režije javnih poduzeća uključujući i vas, jer nemaju što za jesti, dok je vaša plaća sigurna radili ili ne radili. Umjesto da pomažete, jer to je vaša uloga u društvu i zajednici, vi još više stežete remen na sirotinji zbog neznanja kako vodu POJEFTINITI, a ne poskupjeti. Čudno da još ne znate da su najveći gubici u gradovima gdje su stare cijevi, a gubici su između 40-60%. Što rade gradonačelnici i načelnici na skupštini MVa? Zar nije njihov prioritet zaštititi potrošače koji su ujedno i vlasnici Međ. Voda? Nema nikakvih informacija o točkama dnevnog reda na vašem portalu, osim suhoparnog nabrajanja istih. Kada govorimo o financijskom poslovanju za prošlu godinu (i prijašnjih), uvijek je postojala dobit. Treba planirati da se sa financijskom dobiti smanjuje cijena vode za potrošače, a ne da se povećava. Izgleda da je svrha samo osigurati i u budućnosti visoka primanja za vas odabrane. I na kraju, dajte si konačno smanjite plaće barem malo, kako bi bili solidarni sa nama koji vas financiramo duplo nižim plaćama od vas, objavite svoje plaće, da možemo BAREM PLAKATI UZ ČAŠU SKUPE OBIČNE VODE. Direktore, niste u pravu što dižete cijenu vode, jer niste poduzeli sve kako bi očuvali sadašnju cijenu ili pojeftinili vodu, to je sposobnost, znanje i vještina svake odgovorne osobe, a koja očito ovdje izostaje.