Predsjednik Primorsko goranskog saveza (PGS) i gradonačelnik Grada Krka Darijo Vasilić u ponoć je s nedjelje na ponedjeljak povodom prestanka naplate mostarine na Krčkom mostu otvorio pjenušac, a prestanak naplate mostarine na mostu je proslavila i veća skupina građana.
Uz ostale, na proslavi je bila i skupina motociklista, odnosno bikera i iz Rijeke i okolice, koji su ranije, plaćanjem mostarine u kovanicama, iskazivali nezadovoljstvo naplatom mostarine.
Mostarina na Krčkom mostu ukida se nakon pripajanja Autoceste Rijeka – Zagreb (ARZ) Hrvatskim autocestama (HAC) i ukidanjem koncesija koju je imao ARZ, među ostalima i za Krčki most.
Naplatne kućice će do daljnjega će ostati na mostu, ali će rampe biti podignute i promet će se odvijati bez zaustavljanja.
PGS je pozvao građane na prigodnu proslavu i doček, kako su naveli, oslobođenja mosta od naplate, točno u ponoć.
Iz PGS-a ističu da su, na čelu s Vasilićem, godinama radili na prestanku naplaćivanja mostarine na Krčkom mostu.
Amandmanom PGS-a na Zakon o otocima, otočani su 1999. oslobođeni plaćanja mostarine, a 2001., amandmanom na Zakon o otocima, osiguran je besplatan prolaz mostom za gospodarske subjekte sa sjedištem na otocima, navode.
Incijativom PGS-a pod nazivom "Jednakost za sve" iz 2018. tražilo se ukidanje naplate mostarine, što je jednoglasno prihvaćeno u Županijskoj skupštini.
"Pisali smo Ustavnom sudu, podnijeli tužbu na Visoki upravni sud, organizirali tiskovne konferencije na mostu, pisali premijeru i ministrima. Sretni smo da od 15. lipnja 2020. Krčki most prestaje biti jedini naplatni most u Hrvatskoj, da su naše aktivnosti i pritisak napokon urodili plodom i da imamo most za sve i jednakost za sve", naveli su u pozivu na proslavu.
Nije trebalo ukinuti mostarinu jer Krk ima sve privilegije otoka, taj most su plaćali svi građani Hrvatske, uz to ta mostarina bi trebala biti polog za gradnju drugogo mosta i obnovu postojećeg mosta.