Drastične kazne za prometne prekršaje koje su danas u Hrvatskoj stupile na snagu apsolutno su potrebne. Nažalost, kod nas previše ljudi gine u prometnim nesrećama, po tome smo u samom vrhu u EU, od nas su gore samo Rumunjka, Bugarska i Letonija. Hrvatska na milijun stanovnika, prema podacima za prošlu godinu, ima 77 poginulih u prometnim nesrećama. Prosjek EU je pak 49 poginulih na milijun stanovnika.
Mi smo tako još uvijek jako daleko od zemlja koje imaju najmanje poginulih na milijun stanovnika i koje su mnogima uzor. U Velikoj Britaniji to je 28, u Danskoj 30, u Irskoj 31, a u Švedskoj 32 poginula na milijun stanovnika. Ohrabrujuće je da statistika za prvih šest mjeseci ove godine pokazuje da je manje poginulih na hrvatskim cestama u odnosu na isto razdoblje lani. A tome je sigurno pridonijela i najava novih, strožih kazni za prometne prekršaje. Ali provedba novih kazni ovisit će i o sudovima koji su, nažalost, dosad u puno slučajeva bili previše blagi prema počiniteljima najtežih prometnih prekršaja.
Tako je kod nas moguće da vozač koji pregazi pješaka na pješačkom prijelazu ne provede zbog toga nijedan dan u zatvoru. Prometna kultura u Hrvatskoj je na niskoj razini i osim “batine” za njeno unapređenje potrebno je poraditi i na edukaciji, pogotovo djece i mladih. U Švedskoj primjerice, kad dijete sjedne na zadnje sjedalo u automobilu, automatski uzima pojas i veže se. U Hrvatskoj čak ni mnogi odrasli ne znaju treba li se osoba koja se vozi na stražnjem sjedalu vezati!? A da ne govorimo o tome ni da mnogi i vozači i suvozači u Hrvatskoj ne koriste sigurnosni pojas. Usto, trebalo bi ozbiljno razmisliti i o uvođenju mjera stimulacije za uzorne vozače, a što predlažu neki prometni stručnjaci poput Željka Marušića.
A to bi značilo da oni koji u određenom razdoblju nemaju nijedan prometni prekršaj dobiju popust ili budu oslobođeni davanja kod registracije i plaćanja poreza na vozilo. Osim straha od kazne, to bi bio svakako još jedan doprinos smanjenju broja prometnih nesreća.