Anka Mrak Taritaš:

'Na naše ceste doći će stari dizelaši, njihova sigurnost je upitna'

Anka Mrak Taritaš
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
1/2
28.02.2018.
u 11:37

Dok se mi bavimo Agrokorom, ljudi ginu na cesti, kazala je Mrak Taritaš

Nakon desetodnevne stanke, zastupnici su se vratili u saborske klupe te tradicionalno radni dan započeli stankama o Agrokoru, napuštenim krajevima Hrvatske, gašenju tvornice koja proizvodi svježi kvasac, a razgovaralo se i o aktualnoj temi sudbine dizelaša u Njemačkoj. Osim toga, nadopunili su dnevni red s 14 točaka, među njima i prijedlogom izmjene Poslovnika Sabora. SDP i Most protivili su se da te izmjene idu po hitnoj proceduri, no prigovor nije uvažen.

Anka Mrak Taritaš iz GLAS-a progovorila je o sigurnosti u prometu te komentirala odluku njemačkog saveznog upravnog suda u Leipzigu kojom se dopušta gradovima da zbog pretjeranog zagađenja zabrane promet automobilima s pogonom na dizel.

– Na naše ceste doći će novi stari auti s dizelskim gorivom koji ne samo da će zagađivati, već je upitna njihova sigurnost. Dok se mi bavimo Agrokorom, ljudi ginu na cesti – kazala je Mrak Taritaš te poručila da GLAS zato organizira okrugli stol sa stručnjacima kako bi pronašli rješenja za to.

Nezavisni Željko Glasnović zapitao se imamo li sve odgovore oko Agrokora, treba li ga spašavati, kakva mu je sudbina, što bi se spašavanjem dobilo, a što izgubilo.

– Tko ima odgovor na to pitanje, istražiteljski novinari, USKOK, Vlada, oporba? Sad se digla oporba, danas se sastaju zbog opoziva ministrice, o čemu razgovaramo, gdje su bili zadnjih 20 do 30 godina kada se trebalo napraviti nezavisne institucije. Što je s HNB-om? Je li samo Todorić umiješan u aferu? Što je s vjerovnicima i gdje je završio novac? Vjerojatno u offshore kompanijama. Hrvati su majstori u kreativnom računovodstvu – smatra Glasnović. Uvjeren je da će se cijeli problem Agrokora na kraju svaliti na leđa poreznih obveznika. Pitanje je, dodaje, koliki će to iznos biti.

– Cijela država podsjeća me na čamac koji tone, a mi vodu izbacujemo noćnom posudom. Ako nastavimo s ovom poslovnom atmosferom, nitko neće ovdje investirati, do 2020. zateći će nas sudbina Cipra, kad pukne mirovinski sustav morat ćemo tražiti pomoć MMF-a – upozorava Glasnović.

SDP-ov Alen Prelec upozorio je da se u Savskom Marofu zatvara tvornica Digo kvasca, tvornica sa 140 godina tradicije, zbog čega će se otpustiti 67 radnika. Nekada je na području bivše Jugoslavije bilo nekoliko tvornica kvasca, od toga dvije u Hrvatskoj, a sada se zatvara posljednja preostala, naglašava Prelec.

– Hrvati više neće imati svoj kvasac i neće imati svoj kruh. Vlasnici tvornice su Francuzi koji namjeravaju preseliti proizvodnju u Mađarsku. Pogon u Hrvatskoj nije neprofitabilan, već vlasnici žele da bude još profitabilniji da bi gazde imale još više novca – kaže Prelec. Čuo je, dodaje, da Amazon otvara dućan bez trgovaca, a to je, vjeruje, budućnost Hrvatske – beskrupuloznost koja nema granica i trka za što većim profitom.

– To se događa s tvornicama u Hrvatskoj, prodali smo tvornicu sa 140 godina povijesti koju su sad Francuzi zatvorili pa uvozimo taj isti proizvod iz Mađarske. Ne treba nam više šoping-centara nego domaća proizvodnja, nije ni čudo da mladi odlaze – smatra Prelec koji apelira na predsjednika Vlade i predsjednicu države da pri susretu s predsjednikom Francuske progovore i o ovom problemu, da se donose zakoni koji štite proizvodnju i nacionalne interese.

Mostov Miro Bulj podsjetio je na zaboravljena područja Hrvatske te ponovno prigovorio o tome da još nije donesen novi Zakon o brdsko-planinskim područjima.

– Posljednjih dana svi se sjetimo naših nerazvijenih krajeva. Kad pada snijeg, PR službe dobro rade, vidimo ih u snijegu, dobro da vojska radi, da premijer dolazi, no ti krajevi inače su zaboravljeni. U tim područjima živi 350 tisuća ljudi živi, a nekoć, ne tako davno, tamo je živjelo više od 500 tisuća ljudi koji nemaju osnovne uvjete za život, nemaju hitnu pomoć, zdravstvene usluge, domove zdravlja, ni Zakon o brdsko-planinskim područjima – kaže Bulj. Mijenjaju se zakoni stalno, dodaje, ali se ne donose zakoni u interesu tih područja.

– Gasimo tamo institucije tamo, te lokalne samouprave danas ne mogu same ni očistiti snijeg, kako je počelo, iz tog krškog kraja, Like i Zagore kamen će poželjeti odseliti – upozorava Bulj te zaključuje da će danas uputiti dopis svim županima, načelnicima i gradonačelnicima da zajedno sjednu i vide kako pomoći tim krajevima i osigurati im uvjete za život kakve ima i ostatak Hrvatske.

Vojnici čistili u Gračacu, u Ogulinu 95 cm snijega:

Anka Mrak Taritaš
1/35

O istoj je temi progovorio i SDSS-ov Milorad Pupovac koji se čudi da nas i u današnje vrijeme mogu iznenaditi vremenske neprilike kakve su nekoć bile uobičajene.

– One su iznimne samo u činjenici da smo ih u najvećem dijelu zemlje dočekali nespremni, posebno u područjima koja su zapostavljena od države. Lijepo je vidjeti premijera u Delnicama, vojsku u Gorskom Kotaru, ali dobar dio našeg teritorija, od Karlovca do Zrmanje, zakovan je ledom – kaže Pupovac te nabraja općine koje su još uvijek odsječene od ostatka zemlje, za čije se stanovnike ne zna jesu li još živi.

– Ovo dokazuje našu tehničku nespremnost, ali i socijalno-ljudsku neempatičnost kao da nije riječ o našim krajevima i ljudima. Srećom, ima ljudi koji su spremni reagirati. U pogranično područje s BIH i dalje se ne može ući, moramo pomoći tim ljudima, našim građanima – kaže Pupovac koji zamjera državi da nije osigurala iste uvjete svima, odnosno da bogatiji krajevi dobivaju više samo zato što imaju ljude koji bolje pišu projekte.

– Zamjeram državi da nije donijela zakon o potpomognutim područjima, ni fond za ta područja – zaključuje Pupovac.

Ivan Vilibor Sinčić progovorio je o Agrokoru te ustvrdio kako je jučer predstavljena nova uprava zapravo politika kontinuiteta.

– Evidentno je da je nakon Ramljaka ostao Ramljak, da ostaju skupi savjetnici Texo Management i Alix partners. Koliko možemo vjerovati nasljednicima Ramljaka? Dajmo ljudima šansu, ali pozivam na transparentnost. Je li netko provjerio te ljude, kome to vlada daje toliku moć i odgovornost, jesu li ti ljudi u sukobu interesa, je li trebala proći godina dana da se za Ramljaka vidi da je u sukobu interesa? – zanima Sinčića. – Gospođa Weber dolazi iz bankarskog sektora, možemo li vjerovati da će se boriti za radnike, a ne za banke – dodaje on. Zanima ga i znamo li koliko mogu stajati tužbe vjerovnika i hoće li doći do stečajeva firmi unutar koncerna Agrokor, ali i njihovih dobavljača koji ovise o njima.

– Potpredsjednica Vlade Martina Dalić govori cinično da oporba treba zapaliti svijeću na Kamenitim vratima jer se nije morala baviti Agrokorom.Treba ona zapaliti svijeću jer se u svojim ranijim mandatima nije bavila Agrokorom, izdavanjem bonova, čudnim preuzimanjima, činjenici da porezna inspekcija nije ulazila ondje i cijelim nizom nepravilnosti. Zašto se ona 2011. i ranije nije bavila Agrokorom, njoj i ministrima prije i poslije nje treba zapaliti svijeću što su uopće dopustili da Agrokor naraste do današnje razine i postane problem za cijelu državu – zaključio je Sinčić.

Komentara 136

HI
highfly
12:13 28.02.2018.

gospođo, a da provjerite dioptriju? na našim cestama su i dalje Fiat Unići, Golfovi II, Zastave, Renaulti 4,5; Škode Favorit..... vi tvrdite da će dizelaši iz Njemačke biti lošije kvalitete??? pa vi stvarno nemate pojma o čemu pričate!

Avatar puky
puky
11:42 28.02.2018.

"Stariji dizlaši" ?!?! Sunce joj žarko radi se o vozilima ne mlađim od 2015. godine - hej "ljepotice", audiji, mercedesi, opeli, bemburi 2015. godine i malo stariji. To su za nas svemirski brodovi.

Avatar MEFISTO
MEFISTO
11:56 28.02.2018.

Ova raca zbilja lupeta !

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije