Na zadarski kolodvor vlak je posljednji put ušao prije više od desetljeća. Otada je postojeća infrastruktura prepuštena propadanju. Prema najavama o obnovi pruge i ponovne uspostave željezničkog prometa zgrada postojećeg kolodvora trebala bi biti prebačena iz središta grada u luku Gaženica. Time se otvaraju vrata realizacije velebnog projekta. Na mjestu zahrđalih tračnica u gradskoj četvrti Arbanasi trebao bi niknuti futuristički Zadar.
Branko Dukić, gradonačelnik Zadra, kaže da je Zadar uvijek imao projekte koji su ga izdizali od ostalih gradova. Kažu da je o ovaj poseban. Povezao bi cestom, ali ponajprije šetnicom stari dio grada s lukom Gaženica, piše HRT.
– Mi smo to kolokvijalno nazvali Zadar 2, jer to bi u stvari i bio drugi centar grada – istaknuo je arhitekt Pero Marušić, autor projekta. Bio bi ondje niz novih sadržaja koji bi podignuli kvalitetu života, ali i dali novi gospodarski i turistički zamašnjak.
VEZANI ČLANCI
Arhitekt Marušić poručuje da je, između ostaloga, planirana izgradnja škole, vrtića, vjerojatno i crkve te parka i šetnice. Sve bi to niknulo na prostoru koji danas ne služi nikome i ničemu. Gradonačelnik Dukić kazao je da će od države tražiti da im prepusti taj prostor. Projektom je previđena i obnova lučice Bregdetti, a stanovnici Arbanasa vesele se i gradskom stadionu koji bi trebali dobiti, no još nije definiran njegov kapacitet.
Predviđa se da će projekt stajati između 20 i 30 milijuna eura, a novac će pokušati namaknuti iz gradskog i državnog proračuna te iz sredstava EU.
FOTO Otkriven izgled hrvatskog megaprojekta: Neviđeni luksuz, nova marina, bazenske zone...
Neznan, samo zemljište di je pruga + nasip od uvale Bregdetti ili Gaženoce do ulaza u kolodvor je nekih 20ak metara široko.