ISTRAŽIVANJE

Velike promjene na cestama: Do 2030. svaki drugi vozač mogao bi se odreći automobila

Barcelona's bike bus scheme for kids promotes green transport
Foto: NACHO DOCE/REUTERS
1/2
29.11.2022.
u 14:47

Čak 87 posto ispitanika vjeruje da će rjeđe putovati na posao, a 81 posto da će ići na "znatno manje" poslovnih putovanja u usporedbi s 2019.

Konzultantska tvrtka za savjetovanje o upravljanju i tehnologiji BearingPoint tvrdi da bi odluke o mobilnosti mogle biti znatno različite od današnjih već 2030. godine. Studija naziva 'Destination 2030, Who's in the driver seat for the future of mobility?' (Destinacija 2030, tko će upravljati budućnošću mobilnosti) definira tri trenda koji će pokretati mobilnost u sljedećem desetljeću.

Svako će putovanje postati personalizirano iskustvo, o klimatskoj neutralnosti neće se pregovarati, a vozači će prije koristiti usluge nego posjedovati vozila. Prema studiji, rad na daljinu energetske krize, klimatske promjene i poremećaji u lancima opskrbe duboko mijenjaju potražnju za mobilnošću te smjer i tempo promjena, prenosi HAK revija.

Čak 87 posto ispitanika vjeruje da će rjeđe putovati na posao, a 81 posto da će ići na "znatno manje" poslovnih putovanja u usporedbi s 2019. Ako se taj trend nastavi, ove će promjene utjecati na ulaganja u infrastrukturu. Povećani troškovi povezani s razvojem nove infrastrukture mobilnosti ne mogu se u potpunosti prenijeti na krajnjeg korisnika. Licenciranje i provedba pomaknut će fokus s pojedinca na pružatelja usluga – rekao je Andrew Montgomery, globalni direktor za državni i javni sektor u BearingPointu.

Klimatska neutralnost postaje obaveza, a to shvaćaju i proizvođači i kupci. Do 2030. godine 80 posto proizvedenih motora mora biti ekološki prihvatljivije, a povećat će se i ulaganja u infrastrukturu za hodanje i biciklizam. Osim toga, gotovo polovica sudionika u anketi (49 posto) spremna je žrtvovati vlasništvo nad vozilom kako bi smanjili negativan utjecaj na okoliš.

Pošto će manje ljudi posjedovati vlastite automobile, više će se koristiti usluge poput car sharinga. Usluge i softver bit će važniji potrošaču od vlasništva nad vozilom, budući da će softverske platforme biti zadužene za organizaciju cijelog putovanja.

Prometni stručnjak analizirao snimku prometne nesreće iz Zagreba i otkrio tko je u stvari kriv

Komentara 6

DU
Deleted user
15:04 29.11.2022.

Nečete imati ništa i bit ćete sretni

Avatar spremno zidam
spremno zidam
00:20 30.11.2022.

Odjeßite u troskoku… diesel is not dead i vozit cu ha jos bar 30 g. ako pozivim… a bit ce i jeftin zbog smanjne potraznje. Inace, 1 hektar šume godisnje apsorbira cca 12-15 tona CO2, fotosintezom ga pretvarajuci u glukozu i kisik. Jedno prosjecno osobno vozilo godisnje proizvede cca 4-5 tona CO2. Dakle jedan hektar sume kompenzira cca 3 osobna vozila. Na Zemlji ima trenutno cca 40 milijuna km2 suma. odnosno 4 milijarde hektara. Dakle, samo postojeće šume mogu kompenzirati čak 12 milijardi vozila. Hocete smanjiti CO2….? Sadite šume… i to nemilice. Usput, proizvodnja elektricnog automobila vise steti okolisu nego eksploatacija onog na fosilna goriva.

WT
WTF!
15:03 29.11.2022.

Klaus Schwab ionako nedavno izjavio kako bi se ljudi trebali odreći vlasništva nad automobilima....

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije