Hrvatska je ovih dana narasla za gotovo milijun ljudi. Turistička je sezona na vrhuncu, od 18. srpnja u zemlji je svakodnevno i po milijun turista, a špica same špice time je ove godine počela punih tjedan dana ranije nego lani.
Dobre vijesti stižu s obale, od najjužnijih do najsjevernijih ljetovališta. Najposjećeniji su pritom Rovinj, Poreč, Umag, Medulin, Dubrovnik, Mali Lošinj, Vir, Crikvenica i Novalja. Dubrovnik će ove godine dva milijuna noćenja dosegnuti već krajem srpnja, čak dva tjedna ranije nego lani! Slične rekorde, dakako, ruše i druge jadranske top destinacije. Inače, samo proteklog petka naši su turistički domaćini ugostili nešto više od 116.000 turista, a u subotu je Jadran zapljusnuo val od zamalo 200.000 novih gostiju. U petak su domaćini ukupno brojili 1,03 milijuna turista, a procjenjuje se da će ih otprilike toliko, nakon smjene za vikend, kod nas dočekati i ponedjeljak. Stranci tradicionalno dominiraju, njihov broj ide prema 900.000, dok je domaćih turista na odmoru trenutačno stotinjak tisuća.
Najodaniji gosti nisu iznevjerili ni ove godine; prednjače Nijemci, Slovenci, Poljaci, Austrijanci, Česi, Slovenci i Talijani, s tim da se ove posljednje u najvećem broju tradicionalno očekuje tek u kolovozu. Hrvati pak trenutačno na ovoj pojedinačnoj listi drže treće mjesto po brojnosti. Nikad bolja turistička sezona u konačnici bi trebala donijeti oko milijun i pol više gostiju nego lanjska i barem osam milijuna noćenja više. Trenutačno su plusevi u odnosu na lani i veći (od početka godine do 22. srpnja gostiju je bilo 19, a noćenja 18 posto više), ali u Ministarstvu turizma drže se projekcije rasta od deset posto do kraja godine.
No, i s takvom konzervativnijom procjenom samo bi strani turisti kod nas na odmoru mogli ostaviti oko 800 milijuna eura više nego lani. Time će prvi put u povijesti Hrvatske biti zabilježen devizni turistički prihod iznad devet milijardi eura (lani je iznosio 8,6 mlrd. eura). Turistički plusevi i rekordi u svako doba godine vesele, ali profesionalci u turizmu napominju da se praktički već nekoliko posljednjih godina bitka više ne vodi za špicu, već za – produljenje sezone.
– Ove godine Dubrovnik ima više kreveta u privatnom smještaju i nešto novih, malih hotela tako da ćemo i u srpnju i kolovozu imati nešto bolji rezultat nego lani. Ali, posebno smo ponosni na rast turističkog prometa od 20 posto u prvih šest mjeseci – kaže direktorica Turističke zajednice Dubrovnik Romana Vlašić, koja ističe da su dubrovački hoteli rasprodani sve do kraja listopada.
Isto govori i Lovro Misir, hotelijer i vlasnik Misir Reisena, koji će dovesti 20.000 njemačkih gostiju. – Glavni dio sezone za nas završava sredinom listopada, ali gostiju ćemo imati sve do polovice studenog, a onda opet uoči Božića – zadovoljan je Misir.
Ministar turizma Gari Cappelli smatra da Hrvatska već postaje cjelogodišnja destinacija.
– Rezultat je to promišljenih marketinških aktivnosti i niza sastanaka s brojnim svjetskim aviokompanijama i turoperatorima. Pravi rezultati tek će se vidjeti 2018. po rastu dolazaka gostiju s Dalekog istoka i iz drugih netradicionalnih tržišta. Rastemo, dakako, i zbog predanog rada turističkih djelatnika kojima posebno zahvaljujem – poručuje Cappelli. Predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja Nedo Pinezić podsjeća da EU ima 511 milijuna ljudi, a da mi živimo na najljepšoj i najpristupačnijoj europskoj plaži.
– Potražnja je u špici takva da bismo, kada bismo mi domaći gostima prepustili i svoje domove, mogli napuniti sva četiri milijuna kreveta – ne čudi se rekordima Pinezić. A onima koji svako malo prebrojavaju privatne sobe i apartmane tvrdeći da ih je previše poručuje: “Obiteljski smještaj ima više od pola milijuna kreveta.Da ga nema, gdje bismo primili sve goste?