Nike, službeni oprematelj hrvatske nogometne reprezentacije, za
ovo je nogometno prvenstvo plasirao na hrvatsko tržište 110 tisuća
navijačkih dresova čija se vrijednost procjenjuje na 45 milijuna kuna.
Očekuje se da će zaluđeni nogometnom groznicom i pobjedničkom euforijom
navijači pokupovati većinu od 75 tisuća originalnih Nikeovih dresova
koji stoje po 479 kuna te još 25 tisuća nešto jeftinijih replika istog
proizvođača. Za odraslima ne zaostaju ni mali navijači koji Bilićevu
momčad bodre odjeveni u 10 tisuća originalnih Nikeovih kockastih
dresova. Hrvatska je po broju prodanih originalnih navijačkih majica
gotovo dostigla Portugal koji ima dva i pol puta više stanovnika od
Hrvatske, a znatno je nadmašila Rusiju.
Dakako, nisu originalne majice jedino što se ovih dana nosi po ulicama,
stadionima i kafićima kako bi se potaknula navijačka atmosfera.
Pretpostavlja se da je u Hrvatsku stiglo još 300 do 400 tisuća
primjeraka jeftinijih verzija navijačkih majica iz Kine ili iz domaće
kućne radinosti jer trgovci odjećom i sportskom opremom kažu da su im
trenutačno navijački rekviziti najtraženija roba od majica i kapa
do suknjica, šalova...
Procjenjuje se da su dosad navijači samo na odjeću potrošili 60
milijuna kuna. Uz trgovinu sportskom odjećom, grickalicama i pićima,
još se turizam i ugostiteljstvo spominju kao sektori koji najviše
profitiraju u svakoj zemlji, osobito ako njezina reprezentacija
pobijedi. Nakon što su Englezi ispali u kvalifikacijama, jedan tamošnji
veliki dobavljač otkazao je narudžbu od milijun dresova. Svaka
nogometna utakmica povećava 60 posto promet lokala koji organizira
zajedničko gledanje!
Nije stoga ni čudno što se industrija pića spominje kao drugi veliki
dobitnik sportskih spektakala. Kad je Hrvatska 1998. dogurala do trećeg
mjesta u Francuskoj, prodaja piva porasla je 20 posto. Na Euru
2004., pak, kada je Hrvatska ispala u prvom krugu, prodaja piva porasla
je samo 4 posto.
REKVIZITI Euforija veća nego u Portugalu i Rusiji