Nezaposlenost od deset posto, spor gospodarski oporavak, sve više siromašnih i onih koji žive na egzistencijalnom rubu ipak nisu umanjili prihode u stranačkim blagajnama republikanaca i demokrata koje su njihovi donatori napunili uoči izbora za američki Kongres drugog studenoga. Najviše se novca troši u zadnja dva tjedna kampanje, a televizijske postaje i najtiražnije dnevne novine zaradit će desetke milijuna dolara nekoliko dana prije izbora kada će se svakih deset minuta prikazivati stranački spotovi i voditi pravi rat u borbi za skupo oglašavanje kandidata širom Amerike.
Izbori za Kongres, kao i oni za predsjednika, razdoblje su u kojem najviše zarađuju promidžbene agencije, oglašivači i medij, a sudeći po stranačkim izvještajima oba će politička tabora ove godine potrošiti dvostruko više novca nego u kongresnoj utrci 2006. godine. Početkom je godine vrhovni sud odlučio da se ukidaju ograničenja poslovnih korporacija u plaćanju izborne kampanje, spotova i oglasa. Predsjednik Obama nije oduševljen tim odlukama i tvrdi da bogati donatori mogu utjecati na rezultate izbora, ali da javnost nikada neće saznati njihov pravi identitet. Demokrati su zaista pokušali, kao što je Obama najavljivao u svojoj predsjedničkoj kampanji, progurati u Kongresu zakon prema kojem bi se od neovisnih organizacija koje sudjeluju u kampanjama tražilo da objave imena donatora i sponzora, ali nisu uspjeli dobiti većinu glasova jer politički opstanak mnogih zastupnika i senatora ovisi o tajnim donacijama.
Politički pokret "Tea Party“ i njihova glavna zvijezda Sarah Palin prikupili su desetke milijuna dolara od bogatih američkih korporacija i pojedinaca koje ne žele otkriti identitet, a novac republikancima navodno dolazi i od inozemnih tvrtki preko Američke trgovinske komore. Tu su vijest oštro demantirali republikanci, optužujući Baracka Obamu da po socijalističkom obrascu proziva nevine ljude i slaže popis neprijatelja bez valjanih argumenata kojima bi dokazao optužbe. U zadnjem tjednu uoči izbora republikanci su sedam puta aktivniji u novinskom oglašavanju od demokrata, koji su se koncentrirali na televizijsku promidžbu. Očekuje se da će republikanci i demokrati potrošiti gotovo 500 milijuna dolara u zadnjem predizbornom tjednu, a to je novac s kojim bi se mogle otvoriti tisuće novih radnih mjesta u Americi.