Prometnice su oduvijek predstavljale povezanost, život i razvitak. U prošlosti su prašnjave, neasfaltirane ceste predstavljale moderne prometnice, a prve takve, bile su one koje su početkom 18. i 19. stoljeća izgrađene na prostoru Gorske Hrvatske. Povezale su Podunavlje i Primorje. Jedan od graditelja takvih prometnica kroz prostor Gorske Hrvatske izjavio je: „Približite ljude i učinit ćete ih radinima i vještima. Odijelite ih, povratit ćete ih u divljaštvo do te mjere da neće imati ni pojma o napretku.”
U Hrvatskoj postoji 27 cesta koje kriju svoj veliki gospodarski, povijesni i kulturni značaj za Hrvatsku i ovaj dio Europe, a danas više nemaju nekadašnju komunikacijsku važnost. Ipak, te ceste su danas turistički vrlo zanimljive, budući da su prometno rasterećene i u najvećem dijelu prolaze kroz prostore iznimno sačuvanog okoliša i nesvakidašnjih prirodnih ljepota.
Jedna od njih, koja povezuje Podunavlje s Primorjem je Karolina. Karolina (Karolinska cesta) je bila prva cesta koja je vodila iz kontinentalnog dijela Hrvatske za Rijeku. Predstavljala je prvi značajniji žitni put iz Podunavlja i Posavine prema Jadranu, a nazvana je po austrijskom caru Karlu VI. koji je inicirao gradnju i koji se prvi njome provezao još dok je trajala gradnja. Zbog uštede novca cesta je probijena po uskoj trasi kroz teški i nenastanjeni teren sa oštrim zavojima i strmim usponima, pa se zbog toga pokazala neadekvatnom, a danas atraktivna i neobična upravo zbog tih svojih graditeljskih karakteristika.
POVEZANI ČLANCI:
Lujzijanska cesta nastala je kao alternativa Karolinskoj cesti. Jedna od tehnoloških čuda tog vremena povezuje Karlovac s Rijekom, a ime je dobila po Mariji Lujzi, kćeri Austro-Ugarskog cara Franje II., piše Adriatic.hr.
Jednu od najpoznatijih cesta u Hrvatskoj, Jadransku magistralu, prate trase koje su izgrađene još u vrijeme Rimskog Carstva. Prvotni cilj magistrale bio je povezivanje južnog i sjevernog dijela Hrvatske, a izgradnjom autoceste sve više je dobila na turističkom značaju jer vodi do brojinh nacionalnih parkova i parkova prirode.
Majstorska cesta predstavlja najkraći put do Dalmacije. Zbog nepristupačnog planinskog terena izgradnja je predstavljala veliki izazov. Zahvaljujući upornosti inženjera Josipa Kajetana Knežića cesta je puštena u promet 1832. godine. Ovo remek djelo graditeljstva pružit će vam jednako spektakularno iskustvo zbog jedinstvene panorame.
Jozefinska cesta ima nadimak „zeleno srce” Hrvatske, a povezuje Karlovac i Senj. Prema legendi cesta je izgrađena jer se tadašnji car Josip II. iz prve ruke uvjerio u lošu povezanost Senja s kontinentalnim dijelom Hrvatske i to tako što je tijekom putovanja na području Kapele pao s konja.
Zaboravljena cesta Rudolfina vodi kroz rijetko naseljeno područje koje krase brojne šume i mnoge druge prirodne ljepote, a u vožnji često možete naići na konje ili na neku divlju životinju.
>> VIDEO Blagdanska čarolija u Fužinama: Šuma vilenjaka i Zimski vrt Djeda Božićnjaka oduševit će svakoga!
Dobar članak za obnovu povjesti!. Ta mračna AU nam je bila kriva za sve ( tako smo učili na satovima povijsti !), pa smo 1990. shvatili zablude svojih lutanja kroz povijesne zbiljnosti! :) ps Imam AU mape inženjera koji su su mapirali moje selo, još uvijek su najtočnije unatoč novim tehnologijama ! .