tim gimnazijalaca

Zagrebački učenici Mađarsku poznaju bolje od mađarskih

učenici,VII. gimnazija
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
18.03.2014.
u 20:19

Nismo znali što nas čeka ni kakve ćemo zadatke morati rješavati pa sam izabrala tim jakih, talentiranih pojedinaca, kaže prof. Koričančić

Jednomjesečne pripreme bile su dovoljne šesteročlanoj ekipi učenika iz zagrebačke Sedme gimnazije da zabljesne svojim znanjem i na natjecanju o poznavanju povijesti Europske unije, ali i zemlje domaćina Mađarske, osvoji prvo mjesto. Natjecanje je organiziralo ministarstvo pravosuđa Mađarske, a za sudjelovanje se dobivala pozivnica. Antun Modrušan, Filip Sodić, Karla Kostadinovski, Sara Budimir, Marina Petričević i Lara Kuš u Budimpešti su svojim poznavanjem Mađarske, njezine povijesti i kulture, ali i Europske unije, bez daha ostavili konkurenciju – predstavnike domaćina, Slovenije i Slovačke.

– Iz žirija smo dobili komentare da Mađari sami nisu znali toliko o svojoj povijesti – kaže profesorica Barbara Koričančić koja je učenike trećih razreda pripremala za natjecanje na engleskom jeziku.

– Nismo znali što nas čeka ni kakve ćemo zadatke morati rješavati pa sam izabrala tim jakih pojedinaca. Karla je dobra u debatiranju, zna se nametnuti i nema tremu, Filip je elokventan, dobro povezuje i zaključuje, Antun se ističe inteligentnim pitanjima, Sara je višestruko nadarena – i glazbeni i likovno – i znala sam da će se dobro uklopiti. Marina obiluje izvanškolskim znanjima i nema teme o kojoj ne može razgovarati, a Lara brzo uči i dobro pamti – objašnjava prof. Koričančić po kojim je kriterijima izabrala članove ekipe, koja je za nagradu osvojila pet dana boravka u Bruxellesu.

– Ovo natjecanje mi se činilo zanimljivo i drukčije pa sam se sam prijavio – kaže Filip Sodić. Jedan od zanimljivijih zadataka bio im je s mobitelom i znamenkama koje su dobivali nakon odgovora na jedno od deset pitanja. Na kraju su tako došli do broja mobitela koji su morali nazvati, a na drugoj strani čekao ih je jedan visokopozicionirani dužnosnik mađarske vlade.

– Sastavljali smo i Povelju o ljudskim pravima, svaka je ekipa branila ono što je predložila i na kraju smo došli do zajedničkog teksta koji smo morali analizirati – prisjeća se Lara jednog od zadataka.

– Morali smo predstaviti i sebe, a to smo iskoristili da im pokažemo ljepote Zagreba. Svatko od nas izabrao je jednu lokaciju u gradu, rekli smo što volimo, čime se bavimo – dodaje Karla. Na tom natjecanju naši gimnazijalci su, osim poznavanja Europske unije, ljudskih prava, vještina prezentiranja, performansa, pokazali da su u stanju povezati i primijeniti stečena znanja, analizirati i zaključivati, i to znatno bolje od svojih vršnjaka iz drugih zemalja EU. Demantirali su tako mnoge koji tvrde da naši učenici nisu dorasli svojim europskim kolegama.

Komentara 3

Avatar tajar
tajar
20:45 18.03.2014.

Čestitam od srca ovim mladim ljudima! Čudi me zašto vijest nije ranije objavljena, jer se zbila pred tjedan dana. Ne čudi me da vijest nije bila objavljena na HTV, što i nije za čuđenje.

CA
cro army
20:44 18.03.2014.

Bilo bih bolje da poznaju nase nacionalne praznike proslogodisnje ankete su katastrofalne mnogi nisu kad je dan drzavnosti a o pobjedama u ratu da i ne govorim

LO
lopti28
21:46 18.03.2014.

Naša djeca znaju sve o Mađarskoj a o stvaranju Hrvatske i Domovinskom ratu ne znaju ništa.Vjerojatno ne znaju ni državne praznike.Učiti djecu Hrvatsvu je očito "nacionalistički" i "nepoželjno za mir u regionu".

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije