Od ponoći je u Njemačkoj započeo 24-satni masovni štrajk u kojem sudjeluju željeznica, sve zračne luke osim one u Berlinu i javni prijevoz mnogih gradova. Štrajk cjelokupnog prometnog sektora u Njemačkoj, jedan od najvećih u desetljećima u najvećem europskom gospodarstvu. Radnici žele veće plaće u uvjetima visoke inflacije. Na štrajk su pozvali Sindikat željezničara i djelatnika u prometu (EVG) i sindikat uslužnih djelatnika Verdi. Verdi predstavlja oko 2,5 milijuna zaposlenih u javnom sektoru, dok EVG predstavlja 230.000 radnika na željeznicama i autobusnim prijevoznicima.
Štrajk obuhvaća i vodni promet u Njemačkoj te uprave autocesta. S obzirom na to da u štrajku sudjeluju i zaposlenici njemačkih autocesta, strahuje se i od velikih zastoja u ponedjeljak zbog preopterećenosti, ali i zatvaranja tunela koji zbog štrajka neće biti pod nadzorom. Ministar prometa Volker Wissing naredio je državama da ukinu ograničenja na isporuke kamiona u nedjelju, dok je od zračnih luka zatražio da dopuste polijetanje i slijetanje u kasnim noćnim satima "kako bi zaglavljeni putnici mogli stići do svojih odredišta".
Državna željeznička tvrtka Deutsche Bahn (DB) u potpunosti je obustavila sve međugradske vlakove, a mnoge regionalne i lokalne veze bit će u zastoju. Predstavnik DB-a opisao je štrajk diljem zemlje kao neutemeljen i nepotreban i pozvao sindikate da se odmah vrate za pregovarački stol. Poslodavci upozoravaju da bi veće plaće rezultirale višim cijenama karata i porezima kako bi se nadoknadila razlika.
Tvrtka očekuje da će izlazak imati "veliki utjecaj" na cijelu željezničku mrežu i obećala je obavijestiti svoje klijente "što je brže moguće i sveobuhvatnije moguće" o otkazivanju i kašnjenju. Njemačko udruženje zračnih luka priopćilo je da je izlazak "prešao svaku zamislivu i opravdanu mjeru", dok procjenjuje da će biti pogođeno oko 380.000 putnika u zračnom prometu. Kao rezultat štrajka, očekuje se da će promet također biti problematičan i na cesti, s obzirom da će većina putnika imati izbor između samo automobila i bicikla.
Prema ispitivanju koje je provela Njemačka novinska agencija dpa, unatoč velikim problemima koje donosi štrajk prometnog sektora u Njemačkoj većina građana ima razumijevanja za obustavu rada. Prema anketi 55 posto ispitanika zajednički štrajk sindikata Verdi i EVG smatra „opravdanim“ ili „potpuno opravdanim“, a 38 posto akciju smatra „neopravdanom“ ili „potpuno neopravdanom“.
Ispitivanje je pokazalo da 69 posto ispitanih nije pogođen štrajkom jer ili ne ovisi o prijevoznim sredstvima ili je pronašlo neko alternativno rješenje za ponedjeljak. U pravilu zaposleni ili učenici dužni su pojaviti se na radnom mjestu ili u školi usprkos štrajku prometnog sektora s obzirom na to da je štrajk najavljen nekoliko dana prije, a što, prema zakonu, omogućava pronalazak alternative.
Rijedak zajednički poziv na štrajk u Njemačkoj označava eskalaciju sve lošijeg spora oko plaća koji dolazi u vrijeme rastuće inflacije. Verdi traži povećanje mjesečnih plaća od 10,5 posto, dok EVG traži povećanje od 12 posto za one koje zastupa. Poslodavci, uglavnom država i poduzeća iz javnog sektora, dosad su odbijali zahtjeve, i umjesto toga nudili povećanje od pet posto uz dvije jednokratne isplate od 1000 i 1500 eura, ove i sljedeće godine, piše The Guardian.
VIDEO: Petek o divljim odlagalištima otpada: 'Na području grada Zagreba više je od 9000 tisuća odlagališta'
Vidiš Hrvatski narode kako se to radi. Gdje je naš sindikat? Gdje je naš narod? Njemci već imaju pet puta veće plaće i opet traže više, i dobiti će. E moj jadni prevareni i u roba pretvoreni Hrvatski radniče.