Skupo govorio od utorka bi moglo biti još skuplje, a vlada ima još tri dana da smisli kako bi doskočila novim poskupljenjima. Država tako i dalje može držati zamrznute cijene goriva, a razliku nadoknađuju prodavači.
-Ja se bojim da mi nismo još postigli onaj top, onaj vrhunac cijena- kazao je naftni stručnjak Jasminko Umičević za RTL.
Minimalne trošarine koje propisuje Europska Unija država može smanjiti za još 36 lipa na benzin i 16 lipa na dizel, a postoji i opcija smanjenja PDV-a koja nije omiljena ministru financija. Također, spominju se i interventne mjere za određene skupine kao što to sada vrijedi za prijevoznike.
Vlada je intervenirala nekoliko puta, a osim zamrzavanje cijene i smanjenja trošarina smanjivale su se i marže.
Domaći distributeri koji drže 20 posto tržišta žele hitan sastanak s ministrom Marićem.
-Više ne možemo to izdržati. Nama bi trebalo toliko i toliko lipa po litri da ostanemo profitabilni. I ovi iznosi koji se spominju nisu realni, naša marža još je manja- kazao je Armando Miljavac iz Udruge malih trgovaca naftom.
Nema puno mogućnosti, a da se ozbiljno ne zadire u tržište, poslovanje privatnih kompanija i sl. To bi moglo dovesti do nestašica, kasnije bonova i zatvaranja... Realno je još ostao PDV, što sada pred sezonu, kada bi trebala krenuti "berba", nije baš najbolja opcija. Već sada imamo hrpu toga gdje je vlada prebacila dodatni trošak na gospodarstvo i privatni sektor, npr. struja, plin, voda su jako popularni primjeri... U konačnici samo je jedna konstanta za koju se svaka vlada brine, a to su javne strukture. Njima je posao siguran, rastu im prava i primanja, koja im niti malo ne ovise o radu i rezultatima. Tu se nikada ništa neće promijeniti... Svaka kriza je samo pokazala da je Hrvatska raj za uhljebe, da borba za birokraciju traje i trajati će do posljednjeg sposobnog Hrvata...