Najava direktora sisačkog Autoprometa Miljenka Vurina i gradonačelnika Siska Dinka Pintarića o mogućem gašenju nekih autobusnih linija koje pokrivaju područja općina Lekenik, Sunja i Martinska Ves izazvale su uzbunu u tim mjestima. Naime, Autopromet tvrdi da mu nerentabilne linije prema tim općinama donose milijunske gubitke, dok je gradonačelnik Pintarić upozorio načelnike općina da će te linije, ako ne pomognu u njihovu sufinanciranju, morati ukinuti.
Iz Grada Siska načelnici tih općina prozvani su zbog neaktivnosti na rješavanju tih problema, te im je data još jedna prilika za dogovor, no načelnici tvrde da nije baš točno da se o tome nije razgovaralo.
– Prije dva mjeseca razgovarali smo na tu temu s gradonačelnikom Pintarićem i direktorom Autoprometa. Tada je rečeno da je jedna jutarnja linija u Zagreb i natrag nerentabilna, a nerentabilna je i linija Sisak - Šišinec. Mi se možemo odreći te jutarnje linije, jer kroz naše područje prolaze brojni autobusi Autoprometa, Slavijatransa i Čazmatransa, a imamo i željeznicu. Problem je pravac prema Šišincu, i tu moramo naći rješenje – kazao nam je lekenički načelnik Marijan Crnkoci.
U Sunji su i te kako svjesni problema.
– Ne znam kako riješiti problem. Već je ukinuta jedna linija Sisak - Sunja - Hrvatska Dubica za radnike. Novca u proračunu nemamo za sufinanciranje i ne znam što činiti – bio je jasan načelnik Sunje Josip Kozarić, dok rješenja problema nemaju ni u općini Martinska Ves.
– Kod nas bi gašenje linija bilo ogroman problem, jer imamo brojna raspršena naselja diljem sisačke Posavine – kazao nam je Danko Podoreški, pročelnik u Općini. Napomenuo je da će načelnik Ivica Dadović pokušati pronaći rješenje u razgovorima s Autoprometom i gradskim ocima u Sisku.
Putnici koji svakodnevno koriste autobuse ogorčeni su najavama ukidanja.
– Pohađam Gimnaziju u Sisku i nakon nastave čekam s ostalim srednjoškolcima dva sata autobus prema Trebarjevu Desnom. Ako ukinu taj autobus, morat ćemo čekati još dva sata do polaska sljedećeg, a to znači da ćemo na kolodvoru dnevno provoditi najmanje četiri sata – kazao nam je Tomislav Pleša (15). S njim se slaže i Marija Štefuliga iz Martinske Vesi, koja kazuje da su već ukinute neke linije, primjerice subotom i nedjeljom, autobusi ne voze u Željezno Desno. Siniša Kraker često putuje autobusom u pravcu Letovanića i dalje do Starog Broda.
– Zaista mi je čudno da netko može ukidati linije prema područjima gdje živi starija populacija. Kako će oni dolaziti u Sisak – pita se Siniša Kraker.
U sisačkom gradskom prijevozniku Autoprometu tvrde da im nerentabilne linije u općinama Sunja, Martinska Ves i Lekenik stvaraju 2,15 milijuna kuna gubitaka godišnje. Na autobusne linije na području općine Lekenik otpada 350.000 kuna gubitka, dok su gubici na linijama prema Sunji i Martinskoj Vesi po 900.000 kuna.