- Danas je već treći dan kako 30 učenika nije moglo stići na nastavu koja nam počinje u 7.20, jer je vlak u 6.58 tako pun, da mi koji čekamo na posljednjoj stanici prema Čakovcu, u njega ne možemo stati! - ogorčen je srednjoškolac iz međimurskog sela Palovca. Po učenike se šalju vlakovi u kojima se, vele, tiskaju kao sardine.
Učenik koji je želio ostati anoniman dodaje da su od HŽ-a tražili da im napišu ispričnice za školu, jer su dva sata kasnili na nastavu, no odgovoreno im je da je \"u vlaku bilo dovoljno mjesta za sve“. Učenici su, kako bi imali dokaz, sami mobitelima snimili gužve u vlaku s vagona koji vozi na relaciji Kotoriba - Varaždin u najprometnije vrijeme. Sjedeća mjesta popune se brzo, a oni koji ulaze u vlak u Maloj Subotici, gdje je i po 50 putnika, moraju stajati u prolazima i hodnicima, a neki se u njega ni ne uspiju ugurati.
- Radnici imaju prednost jer idu na posao, a mi kao imamo vremena i moramo čekati idući vlak u 8.15 - ističe učenica koja također nije željela da joj objavimo ime i prezime. Svojim iPhone uređajem snimila je gužvu u vlaku. Slične probleme imali su, tvrdi, i prošle školske godine. Ljute se i radnici koji moraju stajati, iako su platili karte.
Mihaela Tomurad Sušac, glasnogovornica HŽ Putničkog prijevoza, priznaje da su 24., 25. i 28. listopada zbog nedostatka klasične garniture lokomotive i vagona putnici prevezeni motornim vlakovima s manje kapaciteta. - Ovim se putem ispričavamo putnicima - napominje Tomurad Sušac i dodaje da je vozni park HŽ-a u prosjeku star više od 30 godina, pa dolazi do nedostatka vagona i lokomotiva za redoviti sastav vlakova!
Posljednje veće osuvremenjivanje HŽ-ova putničkoga voznog parka bilo je od 2001. do 2003. (za Račanove Vlade). Tada je modernizirano dvadesetak četveroosovinskih vagona i nekoliko elektromotornih vlakova. Nakon toga kupljena su još svega dva motorna vlaka, i to jedan za regionalnii i jedan za prigradsko-gradski prijevoz, i to je sve. U doba Ive Sanadera i Jadranke Kosor država Hrvatska, koja je inače vlasnica željeznice i kao takva obvezna se brinuti za njezino stanje, imala je novca za svakakve gluposti, ali ne i za željeznički vozni park. Puste su priče da će u idućih pet godina biti nabavljeno stotinjak najsuvremenijih motornih vlakova. Za to Milaniovićeva Vlada ni izdaleka nema novca. I tu se krug zatvara.