Neki Večernjakovi izvori tvrde da je Zagrebački holding zbog neplaćanja
isporučenih tramvaja dužan Končaru od 60 do 70 milijuna kuna, a drugi
kažu da je dug mnogo veći. Da im je Holding dužan, potvrdio nam je i
predsjednik uprave Končara Darinko Bago, no iznos nije želio otkriti.
Bjanko mjenice
–
Dosad nismo imali problema s naplatom. Mjesečno ZET-u isporučimo dva do
tri tramvaja, a kako je cijena svakog oko 15 milijuna kuna, moguće je
da u mjesec dana naša potraživanja dosegnu spomenutu svotu.
No,
nikad se nije dogodilo da su nam dugovali dulje od mjesec dana – rekao
je Bago. Tvrdi da se ne brine, jer kada bi i nastali problemi, Končar
bi se lako namirio zato što, kaže, ima bjanko mjenice koje u svakom
trenutku može naplatiti s računa Holdinga ili Grada, Holdingova jamca.
Končar,
dakle, nema razloga za brigu, no imaju ga Holding i Grad, odnosno
Zagrepčani. Problemi koji su se mogli skrivati dok je novca od prodaje
obveznica i mnogih kredita bilo u izobilju sada polako isplivavaju na
površinu.
U samo tri godine otkako je osnovan Holding se
zadužio više od šest milijardi kuna, a samo ove godine za kamate mora
dati 539 milijuna kuna. U dug nije uračunat leasing za nove autobuse i
tramvaje. Od 2004. do danas Holding je kupio 140 tramvaja i 214
autobusa za 3,4 milijarde kuna.
Posebno je zanimljiv “sell and
lease back” aranžman iz 2007. godine s UniCreditom, odnosno prodaja 70
niskopodnih tramvaja iz prve serije za 1,15 milijardi kuna, čime se
financira kupnja 70 tramvaja druge serije. Iako u Končaru i Holdingu o
tome šute kao zaliveni, doznajemo da je sav novac već potrošen. Stoga
je nejasno kako će se otplatiti preostalih 20 tramvaja i plaćati rate
za leasing.
Obveznice otišle u vjetar
Iz
gradskog proračuna sasvim sigurno ne jer je jasno da će ovogodišnja
“rupa” biti oko 700 milijuna kuna, a doznajemo da ni unutar Holdinga
nema dovoljno novca jer je “planulo” svih 300 milijuna eura od prodaje
obveznica na londonskoj burzi.
Stoga, ili ćemo ostati bez
tramvaja ili će UniCredito “sjesti” na 700 milijuna kuna subvencije
koju Grad plaća ZET-u. No, tada, tvrde upućeni, neće biti novca za
isplatu plaća u ZET-u.
ZET Končaru za nove tramvaje dužan više od 60 milijuna kuna
![tramvaji](/media/img/79/24/348efb4c02e1485098c6.jpeg)
Zagrebački javni prijevoznik potrošio svih 1,15 milijardi kuna namijenjenih za kupnju 70 niskopodnih tramvaja, pa je nejasno kako će otplatiti preostalih 20 i – leasing
Komentara 3
Bandiću, koliko si ti love popalio?To ni sam Bog dragi nezna.Zato se guraš biti novi El Prezidente El dorado Hrvatske.Ma neće te spasiti nikakvi imuniteti.Svaka rit kad tad dođe na (\"puš\") šekret.
Ovo je realno stanje ZET-a i naravno načina kako se vode poslovi ZG Holdinga i način kako se vodi grad Zagreb. Mislim da ljudi shvaćaju da ovakve afere i nekontrolirano trošenje novce iz proračuna grada, skupo će platiti i bandićć na skorim predsjedničkim izborima.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
baš je to briga gosp. Bandića,plaćat će naši unuci i praunuci.