Tvrtka Hrvatske autoceste – Održavanje i naplata cestarine neće na vrijeme osigurati 55 kamiona s opremom za zimsko održavanje autocesta! A razlog je tome što u su u toj tvrtki previdjeli da se promijenio zakon pa su se u natječaju za uslugu održavanja autocesta u zimskom periodu pozvali na stari Zakon o prijevozu u cestovnom prometu koji izmijenjen prije više od godinu dana.
Žalbe do kraja studenog
Natječaj za zimsku službu, vrijedan 7,695 milijuna kuna, raspisan je 17. srpnja, a prvotni rok za predaju ponuda bio je 2. rujna. No u HAC-ONC-u u međuvremenu su shvatili da su se pozvali na stari zakon (zbog toga je bila uložena i žalba Državnoj komisiji za kontrolu javne nabave) pa su morali u natječaj unijeti izmjene. Zbog toga je onda rok za dostavu ponuda produljen do 13. listopada. A zimsko održavanje autocesta u HAC-ONC-u počinje već 15. 10. na dionicama kroz Liku i Gorski kotar, a na ostalim dionicama 1. studenog. S obzirom na to da će HAC-ONC ponude dobiti tek 13. listopada, a nakon toga slijedi procedura ocjene i odabira ponuda pa onda vrlo vjerojatno i žalbe na odabir, natječaj će se, kažu dobro upućeni, okončati najranije do kraja studenog!
A sve dotad HAC-ONC neće imati na raspolaganju potrebnih 55 kamiona iako će zimski uvjeti na autocestama odavno početi. Stoga se naši sugovornici dobro upućeni u rad HAC-ONC-a pitaju tko će snositi odgovornost za sigurnost putnika u vrijeme kada neće biti osigurana zimska služba održavanja na autocestama te strahuju od novih nesreća poput one zbog poledice kod tunela Krpani. Isto se tako pitaju zašto je natječaj za zimsku službu objavljen tek sredinom srpnja kad se zna koliko se može otegnuti okončanje natječaja zbog žalbi.
Ugrožena sigurnost
U HAC-ONC-u pak tvrde da oni u skladu sa svojom procedurom pokreću postupak javne nabave četiri mjeseca prije potrebe sklapanja novog ugovora. Tvrde da bi se natječaj za zimsku službu mogao okončati do kraja listopada te da su za dionice na kojima već 15. listopada počinje zimsko održavanje organizirali pripravnost vlastitim kapacitetima odnosno preraspodjelom. U toj tvrtki navode i da imaju 146 vozila s opremom za zimsko održavanje, a da im je 55 kamiona iz najma potrebno za treći stupanj pripravnosti kad su padaline intenzivnije. No naši sugovornici tvrde da su mnogi kamioni HAC-ONC-a u kvaru, zbog čega su u tijeku i natječaji za njihov servis. U toj tvrtki pak tvrde da im je u kvaru samo šest vozila.
>> Očekuju slabiju zimu, a prvi snijeg ih neće iznenaditi
Sankcionirati pravnu službu i upravu .