Životna osiguranja nekada su bila percipirana više kao oblik štednje, nego osiguranje. No, tržište osiguranja neprestano se mijenja te se danas životno osiguranje ipak gleda kao na financijsku zaštitu naših najmilijih. Tim povodom razgovarali smo s voditeljicom kanala za Životna osiguranja Olgom Ščitnik, koja nam donosi odgovore na važna pitanja poput interesa za životnim osiguranjem u Hrvatskoj, osnovnih karakteristika životnog osiguranja te prednosti takvog osiguranja za korisnike. Zanimalo nas je kako se ponovno pojavio interes za životna osiguranja, proizvod koji proteklih godina nije toliko bio u fokusu građana.
„Do stagnacije interesa za životna osiguranja došlo je u razdoblju kada su druge opcije ulaganja djelovale prihvatljivije za dio građana, poput ulaganja u fondove, dionice i slično. Danas kada govorimo o životnom osiguranju daleko je jasniji osnovni koncept proizvoda, odnosno naglasak je na osiguranju obitelji u slučaju smrti samog osiguranika. Potpuno je razumno, logično i sasvim prirodno da razmišljamo o tome kako možemo zaštititi svoje najdraže“, smatra Olga Ščitnik iz Croatia osiguranja.
U odnosu na zemlje EU, u Hrvatskoj je interes za životnim osiguranjima slabiji. „Hrvatski građani tradicionalno vole više ulagati u nekretnine, a još uvijek imamo veliki dio onih građana koji i dalje najboljom opcijom smatraju 'štednju u čarapi'. Brojne edukacije u školama, na fakultetima, u tvrtkama i drugdje, koje provode gotovo sve financijske institucije, fokusirane su na osvještavanje građana o potrebi štednje i financijskim ulaganjima. To je dugotrajan proces, no vidljivi su značajni pomaci u posljednjih nekoliko godina“, napominje Ščitnik.
Mladi smatraju životno osiguranje korisnim
Istraživanja pokazuju da su životna osiguranja najviše popularna među generacijom Z, koja većinom smatra da su životna osiguranja korisna. Upitali smo voditeljicu Životnih osiguranja iz Croatia osiguranja kako to objašnjava.
„Veseli me što su mladi ljudi svjesni nepredvidljivosti života i da shvaćaju korisnost životnih osiguranja. Razlog što je baš kod generacije Z došlo do ovakvih rezultata moguće leži u činjenici kako su upravo oni u svom djetinjstvu doživjeli veliku ekonomsku krizu 2008. godine. Posljedice te krize dugo su se osjećale i ova je generacija postala ekonomski, pa i društveno odgovornija i realističnija uz dozu opreza, a životna su osiguranja odgovor na takav način razmišljanja“, govori nam Olga Ščitnik.
Miran san
Kaže i da osim generacije Z, najviše interesa za ugovaranje životnih osiguranja pokazuju mlade obitelji, upravo zbog sigurnosti koju ona pružaju. „Svi koji osjećaju odgovornost za financijsku sigurnost svoje obitelji najčešći su korisnici polica životnog osiguranja“, naglašava Ščitnik.
Kada govorimo o prednostima životnog osiguranja, Ščitnik ističe da je najveća „svakako miran san, koji imamo znajući da smo zaštitili svoju obitelj“. „Jednom je netko rekao da je polica osiguranja života najljepši poklon ljubavi i mogli bismo to prihvatiti kao definiciju životnog osiguranja“, zaključuje Ščitnik.
S malim izdvajanjima do velikih pokrića
Uz osnovnu policu mješovitog osiguranja života koja financijski pomaže obitelji osiguranika u slučaju smrti zbog bolesti ili nezgode, u Croatia osiguranju moguće je dogovoriti i dodatne opcije osiguranja. Dodatna zaštita tako uključuje dopunsko osiguranje od malignih bolesti, dopunsko osiguranje od teško bolesnih stanja i dopunsko osiguranje od posljedica nezgode.
Minimalna premija životnog osiguranja tako iznosi 180 eura godišnje, a vrijeme ugovaranja je od 10 do 20 godina. Što se dinamike tiče, plaćanje je moguće na mjesečnoj, kvartalnoj, polugodišnjoj i godišnjoj razini. „Ako uzmemo u obzir da se polica ugovara na duži niz godina te da su moguće uplate i u mjesečnim ratama, to znači da i s malim izdvajanjima možemo doći do velikog pokrića. Teško da sami sebi možemo pronaći izgovor zašto ne ugovoriti policu osiguranja života“, zaključuje voditeljica Životnih osiguranja iz Croatia osiguranja.
Detaljnije informacije o mogućnostima životnog osiguranja u Croatia osiguranja provjerite na crosig.hr.