Izvješće o obavljenoj financijskoj reviziji Sisačko-moslavačke županije za 2009. godinu, koje je otkrilo brojne nepravilnosti u računovodstvenom poslovanju, sustavu unutarnjih financijskih kontrola te postupcima javne nabave, zapravo je najbolje do sada! U to su, barem na jučerašnjoj sjednici Županijske skupštine, pokušavali uvjeriti članovi vladajuće koalicije.
Vjerojatno je najškakljiviji dio revizije onaj o zaključivanju raznih ugovora o djelu kojim je županija nepotrebno potrošila 279,544 kune. Samo, npr., za usluge prikupljanja i obrade podataka vezanih za suradnju županije s medijima potrošena je 81.541 kuna, iako su za te poslove mjerodavni upravni odjeli županije, a ugovor je sklopljen s osobom bliskoj županici. Da su ti ugovori o djelu bez sadržaja te da nema nikakve osnove na temelju koje su isplaćivane naknade za njih, dan ranije javnost je upozorio i predsjednik županijskog HDZ-a Ivan Šantek, koji jučer nije nazočio sjednici.
– To su potezi očajnika i treba ih gledati u kontekstu priprema za izbore. I službene istrage pokazale su da se u županiji radi potpuno transparentno i u skladu sa zakonom. O mojim suradnicima je bespredmetno pričati. Zakon je omogućio svima da imaju svoje suradnike, bez obzira na to zvali se oni članovi odbora, stručni suradnici ili savjetnici. Ako ja ne radim u skladu sa zakonom, zašto onda Vlada nije pokrenula sudski postupak na Ustavnom sudu? Zato što znaju da nisu u pravu. Ovo je samo politički pritisak kojim se pokušava razbiti jedan tim ljudi koji doista dobro radi i ima rezultate u radu – rekla je županica. Naravno, Šanteku nije ostala dužna.
– Gospodin Šantek je od 2002. do 2005. godine u brutu primio 1.377,973 kune, a u netu 938.650 kuna. Državno je odvjetništvo nekoliko puta dobilo dokumentaciju o tome. U Zakonu o sukobu interesa stoji da od 2003. godine dožupani ne mogu dobivati naknadu osim svoje plaće, a on je dvije godine dobivao i plaću i naknadu za rad u Poglavarstvu i za rad u Županijskoj skupštini. Zbog sličnih su primjera u Šibensko-kninskoj županiji izrečene kazne, ali kod nas se to očito ne može – rekla je županica, koja godišnje iz županijskog proračuna samo za plaću prima 432.000 kuna. Rekla je da nije istina da nema dokumentacije za pojedine ugovore o djelu.
– Da nema dokumentacije, ne bismo dobili mišljenje kakvo smo dobili, već bismo dobili suzdržano mišljenje – rekla je Marina Lovrić Merzel. Štoviše, pohvalila se da je karlovački Područni ured Državnog ureda za reviziju, koji je ovaj put radio reviziju, županiju ocijenio s 'vrlo dobar', a da su umalo dobili i 'peticu'.
U obranu rada Županije stao je i Franjo Glušac, pročelnik Upravnog odjela za proračun i financije.
– Nismo radili ništa drukčije no proteklih godina. Nismo nenamjenski trošili, postupali smo transparentno i u skladu sa zakonom – rekao je. Osvrnuo se i na neke konkretne zamjerke iznesene u reviziji; nepostojanje financijske kontrole, kršenje propisanih postupaka javne nabave.
– Nema potrebe da se osniva odjel za financijsku kontrolu. A postupak javne nabave postao je vrlo složen. Omogućuje svakome da uloži prigovor, što zbog dodatnih procedura koje tada treba napraviti proces može odužiti i do godine dana. To što u reviziji piše da nije bilo ugovora ne znači da mi proces nismo provodili – rekao je Franjo Glušac, komentirajući potrošenih 16 milijuna kuna bez ispravnog postupka javne nabave.
U reviziji se ističe da županija nije poduzela mjere za naplatu raznih potraživanja u iznosu od 604,636 kuna, već je samo slala opomene. Utvrđeno je da su roba i usluge u vrijednosti 15,945.244 kune nabavljene bez primjene propisanih postupaka nabave, a za nabavu roba i usluga vrijednih 304.168 kuna Županija se nije potpuno pridržavala propisa o javnoj nabavi. Osim navedenih, uočene su i nepravilnosti u putnim nalozima za korištenje službenih automobila, a zaposlenici nisu plaćali prekoračenja dopuštenih iznosa na mobitelima.
od kad je marina na vlasti, broj zaposlenika u Uredu drž.uprave se popeo s 50 na 90 ljudi (ja nisam među njima jer nisam podoban),,,već je SDP vidim davno počeo s mjerama kojima će zaposliti 80 000 ljudi do 2012....