“Biciklom kroz grad” - tako je Sindikat biciklista nazvao projekt, koji financira Gradski ured za energetiku, putem kojeg su osmislili prvu biciklističku kartu.
No prije nego što su sve putove i rute popisali, trebalo je desetak ljudi da u nekoliko mjeseci obiđu cijeli Zagreb.
- Kartu nismo namijenili onima koji se stalno voze biciklima i znaju svaku skrivenu rutu, već prvenstveno obiteljima s djecom koji će putem karte moći planirati siguran put s jednog kraja grada na drugi - rekao je Vladimir Halgota iz Sindikata biciklista, jedan od sukreatora karte.
Isprekidane staze
Karta, koja je trenutačno dostupna samo online i može se vidjeti na internetskoj stranici www.sindikatbiciklista.hr/biciklom-kroz-grad/, tek je početna verzija koja će se nadograđivati temeljem povratnih informacija koje će dobivati od građana.
- Stavit ćemo i lokacije parkirališta za bicikle, biciklističke dućane... Zasad je karta prikaz mreže za efikasno i udobno kretanje i dostupnost cijeloga grada. Korištenje bicikla kao gradskog prijevoznog sredstva raste, unatoč postojećoj infrastrukturi koja nije stimulativna: Zagreb je tek djelomično pokriven biciklističkim stazama. Zbog toga će još neko vrijeme za smisleno kretanje biciklom po Zagrebu, osim biciklističkih staza, biti potrebno koristiti i dodatne mogućnosti: ulice s niskim intenzitetom motornog prometa, nasipe i parkove - kaže Halgota.
Staze sužene terasama
Biciklističke staze tako su klasificirali kao “prihvatljive”, koje omogućuju efikasno kretanje, dok su “neprihvatljive” često prekinute na križanjima, preko kojih su biciklisti tada dužni gurati bicikl, sužene povremenim terasama kafića ili kantama za smeće, nacrtane na preuskom pločniku, a često su na njima i pješaci. Na karti su označene i ceste s malim motornim prometom, pogodne u dobrim uvjetima za većinu iskusnih odraslih biciklista, dok su ceste s neznatnim intenzitetom prometa uglavnom pogodne i za bicikliste početnike.
- Takve informacije, primjerice, navigacija ne daje, a dobar su podatak jer se znaju dogoditi krive procjene - kaže Halgota. Procijenili su i zabilježili koji su nogostupi dovoljno široki za vožnju, jer djeca do 14 godina ne smiju voziti bicikl cestom.
- Na lošim pločnicima uglavnom će trebati gurati bicikl, ali su, nažalost, neizbježni za povezivanje puta. Odraslim osobama nije dopuštena vožnja po pločnicima ako na njima nije ucrtana biciklistička staza, ali se djeci uglavnom tolerira. Kad dijele prostor s pješacima, biciklisti moraju biti posebno oprezni i uviđavni - kaže Halgota. Sindikat biciklista radit će i dalje na razvoju biciklističke infrastrukture, a ideja je da se najčešće rute na području grada i fizički označe.
staze su komične, snimite samo rubnjake koji prekidaju tzv stazu na prisavlju, od boćarskog prema hrt-u!!! pa svako ima 10-15 cm, bezobrazluk, to je Banditić obojao da bi zadovoljio bicikliste i dobio par glasova ili tajnih donatora više!!!