Akcija dijeljenja edukativnog priručnika o prevenciji maloljetničke konzumacije alkohola građanima Zagreba, koja se provodi u okviru edukativne kampanje „Pokažite im put“, održana je danas na Trgu kralja Tomislava uz podršku brojnih javnih osoba.
Okupljeni oko plakata na kojemu su ispisane činjenice o posljedicama maloljetničke konzumacije alkohola, ambasadori projekta razgovarali su s brojnim prolaznicima o posljedicama koje takvo rizično ponašanje uzrokuje. Ambasadore kampanje Dubravka Šimenca i Gordana Kožulja posebno je dojmio podatak kako je u prošloj godini 26 osoba smrtno stradalo, a čak 894 osobe lakše su ili teže ozlijeđene u posljedicama prometnih nesreća koje su uzrokovali mladi pod utjecajem alkohola.
- Mladi najčešće piju jer se žele socijalizirati, žele biti prihvaćeni u društvu, a njihova percepcija je da je konzumacija alkoholnih pića uobičajena norma ponašanja među mladima – dio našega zadatka je promijeniti tu percepciju, kazao je Gordan Kožulj.
Igrači Dinama, a posebno Ivan Tomečak koji je dijelio edukativne priručnike građanima, te legendarni kapetan hrvatske nogometne reprezentacije Zvonimir Boban podržali su kampanju.
- Vidimo da građani zastanu kod ovoga plakata i ostaju iznenađeni činjenicama o maloljetničkoj konzumaciji alkohola. Mnogi kao i ja imaju djecu tinejdžere, ali o tome problemu rijetko razgovaraju. Međutim, nakon što pročitaju da je dvije trećine mladih u dobi od 16 godina u posljednjih mjesec dana konzumiralo alkohol, s pravom se pitaju koliko stvarno poznaju navike svoje djece. Nama je cilj upravo to – skrenuti pozornost na ovaj sve ozbiljniji problem u našem društvu, a putem brošure roditeljima osigurati osnovne informacije i vrijedne savjete te ih, po potrebi, usmjeriti prema relevantnim stručnjacima i institucijama, izjavio je Zvonimir Boban.
Iz ove korisne publikacije Zagrepčani mogu saznati sve relevantne informacije o ovom ozbiljnom društvenom problemu: uzrocima, zdravstvenim i zakonskim rizicima uz savjete i smjernice za roditelje o tome kako razgovarati s djecom o ovoj temi. Naime, kampanja ima za cilj pružiti podršku roditeljima tinejdžera, ponajprije srednjoškolaca koji su prema istraživanjima najrizičnija skupina kada je u pitanju konzumacija alkohola, u pravovremenom prepoznavanju i rješavanju ovoga problema.