Dogovorit ćemo s Presečkim da iz Krapine na Advent u Zagrebu od 1. prosinca vozi direktna linija, kaj košta da košta, to mora biti. Tako je gradonačelnik Milan Bandić reagirao na ukinuće autobusne linije od Krapine do Zagreba, jedine koja je povezivala metropolu s tim zagorskim gradom. Presečki povezuje glavni grad i s Donjom Stubicom, Marijom Bistricom...
Ti su gradovi još uvijek povezani sa Zagrebom, dok se Krapinci od listopada moraju snalaziti vlakovima i presjedati u Zaboku, zbog čega se moraju buditi u četiri sata kako bi stigli na posao. No ta autobusna linija, kazali su u Presečkom, nije imala računicu. Broj putnika nije pokrivao većinu troškova, a slična je situacija i u Samoborčeku i Autoturistu, u kojem najavljuju smanjenje linija, koje povezuju zapadni dio Zagrebačke županije sa Zagrebom. Do njega svi gradovi dolaze nekom vrstom javnog prijevoza, no ponekad putnicima iz zagrebačkog susjedstva treba više nego onima koji putuju iz, primjerice, Petrinje ili Križevaca.
Tek jedan polazak dnevno
Zbog prigovora građana na njihove usluge gradske vlasti Svete Nedelje počele su pregovore s Hrvatskim željeznicama o uvođenju jedne karte kojom bi se vozilo u više vrste prijevoza. Na usluge Samoborčeka i Autoturista prigovore imaju i stanovnici Jastrebarskog, ali i Samobora te okolnih naselja, zbog reduciranja reda vožnje pojedinih linija, posebice tijekom vikenda i blagdana, kao i zbog cijena karata koje se za vezu sa Zagrebom penju na više od 600 kuna mjesečno. Neke linije nedjeljom i blagdanom imaju tek jedan polazak dnevno, a nekad se autobusi niti ne pojave i često se kvare, žale se putnici.
Do Glavnog za 19 minuta
Ništa nije bolje stanje s Čazmatransom, prijevoznikom koji povezuje Vrbovec, Sveti Ivan Zelinu, Ivanić-Grad i Dugo Selo.
– Nismo zadovoljni Čazmatransom, ali, srećom, imamo vlak, kojim smo za 19 minuta na Glavnom kolodvoru – kaže gradonačelnik Nenad Panian, dodajući da se stanovnici žale na visoke cijene godišnjih karata. Najveći je to problem i za stanovnike Zeline koji, dodaje gradonačelnik Hrvoje Košćec, mjesečno moraju izdvojiti oko 1200 kuna.
– Najlošija je povezanost između naselja sa Zelinom – kaže Košćec. Najveću sreću imaju Velikogoričani i Zaprešićani, do kojih voze, pak, ZET-ovi autobusi.
Pogledajte video o rekonstrukciji zagrebačkog rotora
Sirotinja nek uči, sirotinja nek ne izlazi, sirotinja nek plača porez, sirotinja nek ide busom. Sirotinja će vas ostale koštat glave!