Brži, točniji i redovitiji javni prijevoz san je (i pravo) svakoga. No stvarnost je često okrutnija. Dovoljno je vratiti se tri dana unatrag i prisjetiti se "crnog ponedjeljka" kada je tramvajski promet središnjim zagrebačkim trgom bio obustavljen više od sat vremena i to baš u vrijeme kada se većina Zagrepčana vraća s posla, dok se u isto vrijeme na relaciji Britanski trg – Črnomerec stvorila kilometarska kolona automobila.
Svi su prstom upirali u ZET i nesposobnost odgovornih da kratkim i efikasnim postupkom organiziraju alternativni prijevoz (npr. autobusima). Nisu bili u krivu, ali zaboravili su odgovornost vozača osobnih automobila koji se oglušuju na "pravilo žute trake" i skreću na tračnice kojima bi smjeli voziti samo ZET-ovi tramvaji i autobusi.
Aktivisti Zelene akcije ipak nisu propustili prepoznati koliko nesavjesni vozači usporavaju ionako preopterećen javni gradski prijevoz, ali kako im iz Grada nisu dali za pravo, u pomoć su pozvali, ni više niti manje, nego Chucka Norrisa.
Teksaški rendžer, iako tek u obliku velike kartonske lutke, danas se pojavio na gradskim prometnicima s nedvosmislenom porukom: "Odbij od žute trake!"
– Dio vozača ne poštuje žuti trak i time znatno usporava javni prijevoz, koji zbog male brzine postaje neatraktivan širem broju građana. Posljedica toga je da građani više koriste automobile, a ne spori javni prijevoz, čime se stvaraju još veće prometne gužve koje usporavaju i automobile i javni prijevoz – kažu u Zelenoj akciji.
Tvrde da bi fizičko odvajanje žutog traka riješilo problem i pri tome ne izmišljaju toplu vodu.
– Mnoge europske metropole dokazale su da je fizičko odvajanje žutog traka prvi korak prema bržem i efikasnijem javnom prijevozu. Kada smo prije tri godine imali akciju s istim zahtjevom, g. Davor Jelavić izjavio je da Grad početkom 2009. uvodi prometno redarstvo koje će kažnjavati vozače koji prometuju žutim trakom. Na žalost, nismo primijetili da prometno redarstvo zaista rješava ovaj problem te zbog toga od Grada tražimo fizičko odvajanje žutog traka od ostatka kolnika, a dok se to ne dogodi, od MUP-a tražimo da osigura njezino poštivanje, zaključuju aktivisti.
Nije naodmet spomenuti da prosječna brzina tramvaja iznosi tek 12 km/h, tj. gotovo jednako kao krajem pretprošlog stoljeća kada su tramvaje gradskim ulicama vukli – konji.
opet ovi zeleni.. da se usporava istina je. Da se žuta traka odvoji fizički ujutro bi trebalo 2 sata za prijeći maksimirsku. Ipak mislim da to nije neko rješenje.