Polovni autobusi iznimno su kvalitetni i očuvani, točno je da je vožnja gratis, a s vremenom će se ugraditi uređaji za naplatu karata. Tako bismo mogli sažeti odgovor koji nam je stigao iz ZET-a nakon što smo prošloga tjedna pisali kako se u rabljenim austrijskim autobusima koji su počeli stizati ove jeseni putnici voze besplatno jer nema validatora. Kako smo i prije neslužbeno doznali, autobusi se čim prije uključuju u promet jer ih nedostaje.
Rabljenih je isporučeno tridesetak od naručenih 60, a u planu je kupiti još toliko. – Oprema za validaciju karata u vozila ugrađuje se naknadno i postupno. U međuvremenu je za plaćanje prijevoza na raspolaganju mobilna aplikacija MojZET jer se u vozila postavljaju naljepnice s QR kodom i NFC tehnologijom – poručuju iz javnog prijevoznika.
Na primjedbu da ni na naljepnice nismo naišli, krive dio putnika. – Povremeno bilježimo situacije da su naljepnice oštetili ili uklonili neodgovorni pojedinci, no u takvim slučajevima, na temelju dojave, one se ponovno postavljaju pri povratku vozila u garažu – tvrde u ZET-u. Osim validatora, problem su i displeji, za koje pak kažu da su ispravni, ali da nisu kompatibilni sa zagrebačkim sustavom, a ističu kako se i tome doskočilo.
– Zasloni na vozilima u pravilu funkcioniraju jer su im privremeno u sustav manualno uneseni podaci, odnosno brojevi i nazivi linija na koje se disponiraju, no postoji mogućnost da dođe do tehničkih poteškoća s prikazom, što promptno otklanjamo. Kako bi se izbjegli takvi slučajevi, radimo na programskom rješenju kojim će se zasloni povezati s putnim računalima pa će se i na onima unutar vozila prikazivati uobičajene informacije poput najave stajališta – navode.
Na pitanje jednoga od putnika kako će u slučaju prometne nezgode dokazati da je bio u autobusu, upućuju na zakonske akte. – U slučaju da je putnik bio u vozilu i pretrpio ozljedu, svakako će biti pozvana hitna pomoć, a podatke u tim situacijama bilježe i policija i ZET – napominju.
Kad tako ozbiljne sustave upravljanje gradom date ljudima koji su studirali do 36 godine života, zivjeli do tada od donacina, možemo konstatirati da nisu mogli razmišljati unaprijed di dan, a kamo li mjesece. Pogledati autobuse prije dolaska, pripremiti recimo 2020 metara žice i 4 uređaja po autobusu, ili nedaj bože u 21. vijeku bežični sustav registracije i poništavanja karata, Da su otišli u srednju školu i zamolili dva klinca da im prilagode softver za natpise, za jedno popodne bi malci nasnimili program. Možemo konstatirati da je znanje moć, a laprdanje opako oružje prevare,