S obzirom na to da su Gradu ograničena zaduženja i da su u osam
milijardi kuna proračuna uspjeli ugurati samo jedan kapitalni projekt
– denivelaciju raskrižja Ulice Ljudevita Posavskog i
Slavonske avenije – gradonačelnik Milan Bandić nastavlja
praksu kupovanja glasova preko Zagrebačkog holdinga.
Ne ide kao s
Kikašem
Preko toga se trgovačkoga društva Bandić navikao realizirati
svoja ad hoc dana obećanja i iznenadne odluke. Kao što je,
primjerice, donirao Trgovačkom sudu 200.000 kuna iz Holdingove
blagajne. Ili – škole, vrtiće, dvorane i zgradu
Hitne pomoći gradi Holding, a Grad mu za njihovo korištenje
plaća najamninu.
I dok je takav način poslovanja Bandić smislio i provodio sa svojim
suradnikom Slobodanom Ljubičićem, bivšim šefom
Holdinga, s takvim se načinom upravljanja novcem nije složio novi
šef Ivo Čović.
Koji je i došao na to mjesto da sredi kaos u tvrtki. Za ovu
je godinu matematičkom računicom sastavio plan koji bi Holding mogao
podnijeti. No, Bandićeva je zadnja. On je skupština
trgovačkoga društva i ne želi potpisati taj dokument dok u
njega ne budu uvrštene njegove zapovijedi. Za prikupljanje
glasova svakako su mu zanimljivi jeftini stanovi koje je isplanirao u
Podbrežju.
Za projekt vrijedan dvije milijarde kuna Čović smatra suludim ulaziti u
nove kredite. Samo zasad pola milijarde kuna mora platiti za vraćanje
dugova i otplatu leasinga za tramvaje. Čović smatra da Holding jedva
podnosi i otplatu 140 tramvaja, a Bandić je usput najavio nabavu novih
– 60.
Plan prihoda nešto veći od šest milijardi kuna je
prenapregnut. Nisu računali na nova zaduženja, no očekuju rast prihoda
8,3 posto. To je moguće, analizira ekonomski stručnjak Dragan
Kovačević, samo ako komunalne usluge poskupe između pedeset i
šezdeset posto. Inače će Holding, odnosno Grad, krahirati
najkasnije u rujnu ove godine, procjenjuje Kovačević.
Banka za vratom
– Holdingov se proračun puni naplatom usluga. Do novca mogu
još prodajom zemljišta, no teško da će
uspjeti, s obzirom na to da su cijene nekretnina pale te da poduzetnici
teško mogu do kredita. Sve će investicije ostati na
polaganju kamena temeljca jer ako se bude ulagalo, postoji
šansa da se ne otplati leasing i da banka zaplijeni tramvaje
– kaže Kovačević.