PROMET

"Crne točke" na cestama

29.03.2004.
u 00:00

Najviše prometnih nesreća na Slavonskoj aveniji

Rotor Remetinec, križanja Slavonske avenije s Ulicom Hrvatske bratske zajednice i Radničkom cestom te križanje Vukovarske i Heinzelove najkritičnije su prometne točke po broju nesreća u protekloj godini, pokazalo je nedavno izvješće PU zagrebačke.

Iako se identična, poražavajuća, prometna statistika ponavlja iz godine u godinu, gradske vlasti kao da zatvaraju oči pred istinom, jer za sanaciju crnih prometnih točaka već dulje vrijeme nema novca u proračunu. Od kapitalnih prometnih projekata, u gradskom je proračunu ove godine osiguran novac - 90 milijuna kuna - tek za rekonstrukciju križanja Radničke, Slavonske i Heinzelove.

Da je spuštanje prometnih tokova u dvije razine jedino moguće rješenje na svim križanjima duž Slavonske avenije, slažu se i prometni stručnjaci, no način na koji Grad to radi, tvrde, posve je pogrešan.

- Denivelacija toga križanja djelomično će pomoći, ali ne i riješiti problem jer će, primjerice, na Krugama sada biti dodatna gužva. Spuštanje prometnih tokova u dvije razine trebalo je provoditi od središta prema periferiji, a ne obrnuto kako mi činimo - kaže prof. Ivan Dadić s Instituta prometa i veza.

Slavonska avenija problematična je i zbog loše regulacije semafora, što se naročito vidi na križanju s Ulicom Hrvatske bratske zajednice, gdje se prema podacima PU zagrebačke lani dogodilo najviše prometnih nesreća. Kao jeftinije rješenje od denivelacije policija predlaže uvođenje automatskog upravljanja prometom pomoću kamera, koje bi u "centar" slale sliku o stanju na terenu, na temelju koje bi prometnjaci regulirali semafore.

- Za Slavonsku aveniju smo predlagali i dodavanje još jednog prometnog traka uz Servisnu cestu, no naše prijedloge Grad rangira jednako kao i prijedloge građana - rekao je Viktor Forjan iz Odjela za sigurnost cestovnog prometa PU zagrebačke.

Rak rana gradskog prometa je i remetinečki rotor. Zbog visokih odbojnih ograda uz desnu stranu rotora, preglednost je vrlo loša, pa I. Dadić predlaže njihovo uklanjanje. Broj prometnih nesreća smanjio bi se i boljom signalizacijom u rotoru, tako da bi za izlazak desno iz rotora trebalo koristiti samo desnu traku, a ne i srednju.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije