Gradnja trgovačko-poslovnog kompleksa oko stadiona u Kranjčevićevoj, uređenje novog središta oko tržnice te gradnja dodatnih sportskih i zabavnih sadržaja na Trgu Krešimira Čosića planirani su gradski projekti u novom generalnom urbanističkom planu kojima bi se napokon u red dovela čitava Trešnjevka.
Kvart koji oduvijek prati epitet “crvena” novim bi sadržajima definitivno postao uređen, no sve je tek na planovima, slijede natječaji, traženje investitora... Uglavnom, dug put.
Hitno uređenje parkova
Trešnjevka kao stari zagrebački kvart ni kroz povijest nije se uspjela izboriti za red, pravilnu arhitektonsku gradnju i poštivanje čovjekovih potreba. Lenuccijev dio, industrijske zgrade, gradska socijalna stambena gradnja, zgrade kulturnih i sportskih sadržaja, tek su mali dio toga kvarta koji je rađen kvalitetno i planski. Čak i danas sve ulice i zgrade, potvrđuje to i arhitekt Tihomir Jukić, ne udovoljavaju standardima.
– Ulice su preuske, bez parkirališta i zelenila, ušlo se u blokove i uništilo velika dvorišta koja su bila karakteristična za cijelu Trešnjevku – objašnjava Jukić.
Problem se iz daleke prošlosti nastavio i devedesetih, kad su “građevinski poduzetnici” na mjestima nekadašnjih kuća bez dozvola počeli graditi zgrade, bez proširenja postojeće infrastrukture i bez ikakva plana. Graditi se nastavilo samo tamo gdje bi se stalo...
– Trešnjevka više ne može trpjeti gradnju, jedino se trebaju urediti uvjeti života u tom nesređenom javnom prostoru – zaključuje arhitekt Jukić, koji bi rado neuređeni prostor nekadašnjeg radničkog naselja uredio do detalja.
– Tratinska, Ozaljska, Nova cesta i Kranjčevićeva okosnice su gdje bi se trebala uvesti nova središta – objašnjava. Po njegovu viđenju, na tome području hitno su potrebni uređenje parkova, ulica, obnova tržnice, i to po odgovarajućem planu.
Bez riječi struke
Tramvajskim bi prometom povezao Tratinsku s Vukovarskom. Uz željeznicu koja prolazi kroz Tršnjevku radio bi nova stajališta, koja bi postala urbani i moderni ulaz u naselje. Tratinska bi postala prepoznatljiva ulica obrtnika i uslužne djelatnosti, a Nova cesta dio nove zagrebačke modne scene. No, struka nikada - ni sada ni kroz povijest - nije pitana što i kako misli, što i kako treba napraviti da se neuređeno dovede u red.
tresnjevka sjever jedini je zagrebacki kvart koji NEMA NIJEDAN uredjeni veci javni gradski park. park na uglu zagorske i selske najveca je zelena povrsina na podrucju cetvrti, ima potencijal, ali ostaje neuredjen unatoc tome sto je prije nekoliko godina provedenden javni natjecaj za njegovo uredjenje.