Zagrebački studio galerija Klet u Ilici 73, 22. i 23. studenog izložit će modni dizajn sarajevskog pop-up koncepta Naida, Nadira & Friends osnovanog s ciljem promoviranja bosanskohercegovačkog održivog dizajna i mode. Naime, u svijetu masovne konzumacije i proizvodnje želja im je afirmirati brendove kojima su ljudi i ekologija u srcu kreacija i koji su na određen način pokretači održive mode u Bosni i Hercegovini. Svaki komad koji izlazi iz njihovih radionica nosi duboko značenje, od izbora materijala do društvenog utjecaja. Utkana u njihove kreacije, ova značenja će postati zajedničko iskustvo, veza između kreatora, obrtnika koji ga je izradio i kupca. Njihove kreacije su potraga za značenjem koje nadilazi samu estetiku.
Tijekom dva dana posjetitelji će imati prilike razgledati i kupiti unikatne komade od pet sarajevskih dizajnera čije kreacije odišu ekspresivnošću i jedinstvenošću kroz bogat asortiman ručno izrađenih odjevnih predmeta i modnih dodataka branda Wooly Rouge, originalnih i unikatnih ruksaka i torbi s potpisom brenda Kao Pao Shu, intrigantnih plisiranih suknji iz ateljea Lejle Hodžić i njenog brenda Mrak te ručno vezenih ilustracija ilustratorice Aleksandre Nine Knežević, osnivačice brenda Nina Mašina i mladog studenta sa sarajevske Akademije likovnih umjetnosti Sashe Mingassona. Ovih pet lidera bosanskohercegovačke održive mode promovira vrijednost smisla u potrošnji. Svaki komad utjelovljuje duboko značenje i ohrabruje nas da razmislimo o našem izboru pri kupovini.
Wooly Rouge je brend kroz koji Nadira Škaljić Mingasson, dizajnerica i osnivačica brenda, i pletilje nevladine organizacije UdruŽene predstavljaju rezultat svog desetogodišnjeg kreativnog rada i usavršavanja. Jedinstvenost brenda Wooly Rouge leži u sinergiji umjetničkog i obrtničkog aspekta. Svaki proizvod odiše skladom, elegancijom i kreativnošću. Wooly Rouge slavi suštinu svake žene, ispreplićući jedinstvene veze u srcu odvažnih kreacija. Oslobođena od predrasuda, Wooly Rouge zajednica plete priče koje nadilaze modu i u kojima svaki bod oslikava autentičnost.
Kao Pao Shu, brend je Naide Begeta, bosanskohercegovačke dizajnerice s međunarodnom karijerom. Svojom strašću za istraživanje teksture i strukture, Naida daje život mnogim oblicima funkcionalnih suvremenih torbica i kolekcija odjeće, a sposobnost da primjeni strukturnu i nekonvencionalnu teoriju dizajna na modu temelj je njenog kreativnog procesa, do su rezultat organska dizajnerska djela koja zrače samopouzdanjem i uzbuđenjem, ali i svestranošću i bezvremenošću.
Radovi Aleksandre Nine Knežević, koja stoji iza brenda Nina Mašina, odlikuju se čistom i suvremenom idejom, jednostavno komuniciraju internacionalnim vizualnim jezikom, a predstavljeni su kroz razigranu tipografiju i ilustraciju. Brend Nina Mašina u svijet modne kreacije ulazi kroz ručno vezene ilustracije na odjevnim predmetima. Sasha Mingasson svoj čarobni svijet pak izražava kroz maštovite i intrigantne crteže koje pletilje prenose slobodnim vezom na majice, kao i one s kapuljačama. Rezultat tog zajedničkog kreativnog rada su potpuno unikatni komadi i prava umjetnička djela. U vremenu globalne uniformizacije i serijske proizvodnje u modi, Sasha i bosanskohercegovačke pletilje donose osvježenje svojom različitosti i slobodom izražaja.
Lejla Hodžić, kustosica, kostimografkinja i dizajnerica s internacionalnom karijerom stoji iza branda Studio Mrak, svojom odjećom istražuje oblik, manipulira materijalima i stvara zanimljive strukturirane kreacije koje su prvenstveno i izrazito udobne. Odabir materijala i spontanost u modeliranju svakog pojedinačnog komada rezultira u nesvakidašnjim uradcima koji odišu jedinstvenošću. Pristup dizajniranju i proizvodnji odjeće i modnih dodataka koji naglašava ekološku i socijalnu odgovornost, smanjenje negativnog utjecaja na okolinu i poštivanje radničkih prava podrazumijeva upotrebu ekološki prihvatljivih materijala, smanjenje otpada, reciklažu i ponovnu upotrebu materijala, ali i visoku kvalitetu i dugovječnost odjeće. Bosanskohercegovački brendovi koji će nam se kroz dva dana predstaviti u galeriji KLET ne samo da doprinose boljem svijetu, već i stvaraju dublju povezanost s kupcima, koji cijene transparentnost i odgovornost.