Bio ovakav ili onakav, javnim prijevozom gradom se besplatno do danas vozilo oko 400 tisuća građana. Najviše je tu umirovljenika, studenata i učenika. Gradonačelnikovim izmjenama koje sutra stupaju na snagu – dio ih to pravo više neće imati.
“Probati po starom”
Ipak, čini se, da mnogi nisu, recimo to tako, pogledali na kalendar... Naime, “papire” za besplatan pokaz do danas je predalo tek – 450 studenata i 800 učenika! Inače ih je pokaz besplatno koristilo oko 150 tisuća! To znači da će sutra svi oni bez pokaza biti “materijal” za kontrolore ZET-a. Nadalje, ako se uzme u obzir kako je školska godina završila i da su se brojni studenti preselili tijekom ljeta iz metropole, svejedno ostaje pitanje umirovljenika. Njih je, naime, ZET-om besplatno se vozilo 190 tisuća. A papirologiju da se i dalje besplatno voze do jučer ih je predalo – 85 tisuća!
Nezahvalno je i površno procjenjivati da li se odlukom Milana Bandića prepolovio broj umirovljenika koji imaju pravo voziti se besplatno, ili su mnogi naprosto odlučili “probati sa starom kartom”. U svakom slučaju to pravo od sutra nemaju umirovljenici (i osobe starije od 65 godina) čija su ukupna primanja iznad pet tisuća kuna. A što se tiče ranije spomenute populacije, tj. studenata i učenika, kartu će morati plaćati svi oni čiji je ukupni mjesečni prihod po članu kućanstva viši od dvije tisuće kuna.
Bilo kako bilo u ZET-u sutra očekuju puno nervoze, ljutih putnika, ali i veću naplatu karata. Iako će se zasigurno još koji dan progledati kroz prste, besplatna karta tj. pokaz propisana je obveza. Mjesečno, naime, od prodaje karata i pokaza uprihodi se oko 25 milijuna kuna. U scenariju da je Bandićeva odluka toliko drastično srezala broj onih koji imaju pravo besplatno dobiti kartu tj. pokaz, u ZET-ovu bi blagajnu moglo kapnuti prilično više od spomenutih milijuna.
Skupo švercanje
Ono što se zna jest da, prema jednoj računici, ZET zbog švercanja ostane godišnje bez 200 milijuna kuna. Iznos je to dobiven na račun onih koji su, nazovimo to tako, priznali da se švercaju u javnom prijevozu. A to je, prema zadnjem istraživanju, učinilo njih 9,2 posto. Vrijeme prilagodbe, čini se, isteklo je jer su se dokumenti mogli prikupiti od svibnja. Tako da, na kraju, bit će ovo u ZET-u svakako vruće ljeto...
Besplatna voznja javnim prevozom je privjesak socijalizma, upravo kao besplatni vrtici, drustveni stanovi, zdravstveno osiguranje, odmaralista na moru itd., itd., itd. Podhitno ukinuti sve i okrenuti se boljoj buducnosti !