Do karte za tramvaj ili autobus jednim klikom na mobitelu. Ono što je godinama bio san putnicima zagrebačkog javnog prijevoza, postaje stvarnost, barem sudeći po najavi iz ZET-a koja je stigla nakon naše priče o konverziji cijena papirnatih karata. – Sustav naplate prijevozne usluge kontinuirano se modificira, a aktivnosti koje prethode aktivaciji mobilne aplikacije intenzivirale su se dolaskom nove Uprave. Stoga, očekujemo aktivaciju mobilne aplikacije za kupnju karata u prvoj polovici 2023. godine – poručili su iz ZET-a.
Podsjetimo, i prije smo izvještavali o aplikaciji koja se najavljuje već godinama, a koja je navodno još od 2020. bila spremna te čekala usklađivanje ostatka prometnog sustava za implementaciju. Inače, ZET je jedan od rijetkih javnih prijevoznika u metropolama koji je ušao u 2023. bez ikakve službene aplikacije za pametne telefone.
Što će sve nuditi aplikacija?
Postoji doduše aplikacija ZET info, no ona je neslužbena, točnije prije nekoliko godina nastala je kao projekt jednog studenta koji ju je ponudio gradskom prijevozniku na poklon što su oni odbili te nedugo zatim potrošili oko dva milijuna kuna na izradu aplikacije koja je završila u ladici jer ostatak sustava nije bio spreman.
Ali, kako su nam već rekli u ZET-u nova Uprava ponovno je pokrenula priču, ponovno im se javio i tvorac neslužbene aplikacije kojem su ovoga puta omogućili pristup bazi GPS lokacija vozila tako u posljednje vrijeme ZET info zelenom točkom označuje vozila čiji dolazak se može na taj način preciznije procijeniti.
Za očekivati je i kako će službena aplikacija koja se najavljuje u prvim mjesecima ove godine, uz kupovinu karata omogućiti i provjeru voznog reda, stanja u prometu te ostale slične mogućnosti.
Modernizacija i u voznom parku
Modernizacija se u javnom prijevozu u metropoli nastavlja i u voznom parku. Početkom godine očekuje se dolazak 20 novih zglobnih autobusa, a nedavno je potpisan i ugovor za 20 novih tramvaja.
Novi zglobni Mercedesi tip Citaro primijećeni su sredinom prošlog mjeseca na dolasku u Zagreb gdje kod ovlaštenog zastupnika moraju obaviti posljednja usklađivanja, proći tehnički pregled i registraciju kako bi mogli biti pušteni u promet čime će se zatvoriti ciklus nabave 65 autobusa iz EU fondova (25 Iveco i 20 MAN autobusa već je u prometu). Posljednja je to nabava vozila na fosilna goriva, poručio je ranije Tomašević.
A kao što smo rekli potpisan je ugovor vrijedan pedesetak milijuna eura za nabavu novih niskopodnih tramvaja što će biti prva modernizacija tramvajskog voznog parka u 15 godina! No, za razliku od autobusa, oni neće u promet tako skoro. Tijekom 2023. očekuje se proizvodnja i svi ostali koraci, dok bi zagrebačkim tračnicama novi tramvaji trebali zaploviti u idućoj, 2024. godini.
Možda se do tada izgradi i koji metar pruge budući da proširenja tračničke mreže nije bilo još od davnog studenoga 2000. kada je tramvaj stigao u Prečko. Prema najavama i obećanjima za naredni period u gradskom prijevozniku se radi na projektu pruge na Heinzelovoj (poveznica Kvaternikova trga, Zvonimirove i Vukovarske) što je izglednija varijanta od zamisli bivšeg gradonačelnika Bandića o pruzi do zračne luke.
Ukida se linija 15, uvode nove autobusne
Do tamo bi pak, prema ugovoru o partnerstvu potpisanom u 2022. trebao voziti vlak. S druge strane, tramvajsku prugu još se obećava (desetljećima) od rotora u Zapruđu niz Sarajevsku ulicu, a jedno od poznatijih obećanja je i krak od Dubeca do Sesveta. Sve to, doduše, samo je lijepo obećanje.
Konkretnije promjene mogle bi se očitovati u pogledu ukidanja, produžetka i uspostavljanja linija. Od jeseni se ukida tramvajska linija 15 od Mihaljevca do Dolja, a do tog se okretišta produžuje linija 14. U planu je produženje dvije i uvođenje još pet autobusnih linija.
Trasa linije 220, koja ide od Glavnog kolodvora do Dugava, dobit će produžetak do naselja Kamenarka, a autobus 223 će od Mihaljevca prometovati do Markuševečke Trnave. Nove linije koje stižu do kraja 2023. su pak 152 Kuniščak – Šestinski trg, 240 Dumovec – Sesvetski Kraljevec, 285 Petruševec – Novi Petruševec, 167 Savski most – Blato i 117 Črnomerec – Jarun, pri čemu su se za posljednje dvije peticijama izborili stanovnici.
ZET daaaleeekooo od idealnog, a bome i dobrog
No, ne treba se zavaravati i slijepo vjerovati obećanjima. Stanje u zagrebačkom gradskom prometu je daleko od dobrog, kamoli idealnom. Vlada raspašoj u svim sektorima, citiramo li riječi vozača s 30 godina staža u tom poduzeću i predsjednika sindikata vozača autobusa koji nam je potvrdio ono što i većina putnika vidi, a to je da nedostaje vozača i vozila.
Vozni redovi se ne poštuju, nisu prilagođeni stvarnim potrebama na terenu, a održavanje je svedeno na minimalnu razinu ne samo kod starih autobusa nego i novih koji su nabavljeni unazad nekoliko godina. Sve smo ovo nabrojali bez da smo i spomenuli da je ZET vječiti gubitaš, iako u papirima odvojen od gradskog megapoduzeća Zagrebačkog holdinga i Grada Zagreba, bez njihovog spašavanja ne bi preživio.
>> VIDEO: Ova besplatna aplikacija je hit, u par sekundi riješit će vas muka s eurom i preračunavanjem
Kada ce tramvaj Sarajevskom??? Pazite sada, to ovisi O HAC-u kada ce napraviti spoj Sisacke autoceste preko ranzirnog kolodvora u Jakusevac.