Zatvoreni sustav kanalizacije i uređenje glavne prometnice koja povezuje Zagreb i Dugo Selo najznačajniji su projekti na području najmanjeg grada Zagrebačke županije koji će biti realizirani ove godine.
Do kraja 2016. tako će kanalizaciju imati svi stanovnici Dugog Sela, a na red za uređenje i brojne će prometnice u gradu. Sve su to obećanja gradonačelnika Stipe Velića i njegovih suradnika Dugoselcima na Večernjakovoj županijskoj tribini “Želite li bolji grad”. Uredit će se željeznički kolodvor, ali građani se ne mogu nadati uređenju bazena ni skorom dolasku novog prijevoznika ZET-a u njihov grad. Donosimo dio odgovora na pitanja čitatelja s tribine.
S koliko novca Dugo Selo raspolaže i koji će najznačajniji projekt biti financiran ove godine?
Stipo Velić: Proračun grada iznosi 42 milijuna kuna i rapidno pada od 2008. Poreznom reformom u gradu smo izgubili još dodatnih tri milijuna kuna. Ipak, novcem koji imamo trudimo se servisirati osnovne obveze, ali i napraviti najviše što možemo za naš grad. Najznačajniji projekt koji se povlači još od 2011. zatvoreni je sustav kanalizacije i jako smo zadovoljni jer je izgrađen zadnji segment toga sustava, a u pogon će biti pušten polovicom godine. Jednak nam je prioritet i uređenje prilazne ceste u grad iz smjera Zagreba, o čemu smo razgovarali i sa zagrebačkim gradonačelnikom Milanom Bandićem. On je obećao riješiti do dijela na kojem grad Zagreb graniči s Dugim Selom. U svom smo proračunu predvidjeli i druge projekte kao što su uređenje šetnice prema Martin bregu, uređenje doma Hrvatske vojske, u kojem će biti dugoselski kulturni centar, a u te ćemo projekte ulagati koliko i kako budemo mogli, pa i novac europskih fondova.
Hoće li Grad financirati zdravu prehranu u školama?
Veljko Bertak: U Dječjem vrtiću Dugo Selo od 2009. provodi se program HACCP, a jednaka je situacija i u školama. Grad Dugo Selo sufinancira program prehrane djeci iz socijalno ugroženih obitelji i tako u našem gradu, koji ima dvije osnovne škole i još jednu u općini Brckovljani, provodimo sve mjere koje je propisalo Ministarstvo. U Dugom Selu, ako se mogu tako izraziti, nemamo gladne djece.
Kada će se asfaltirati Ulica Katarine Zrinski i Odvojak Tome Kapetana?
Marijo Vinko: Ulica Katarine Zrinski i Odvojak Tome Kapetana ove su godine u programu komunalne infrastrukture predviđeni za asfaltiranje tako da uskoro očekujemo početak radova. Ovaj tjedan počeli smo s pripremama, a rok završenja asfaltiranja ovisit će o vremenskim uvjetima. Kada počnemo s radovima, sve će biti gotovo u roku od tri tjedna.
Hoće li se i kad u Dugom Selu urediti bazen?
Stipo Velić: Bit ću iskren i reći da je Gradu takva gradnja prevelik trošak. Ako nađemo suinvestitora za javno-privatno partnerstvo, onda svakako, naravno da bi bilo dobro da imamo bazen. No, Grad sam u takav trošak neće ulaziti.
Kada će se urediti Domobranska ulica? Građani koji tamo žive nemaju asfaltirane prilaze, hodaju po blatu, nemaju izgrađenu javnu rasvjetu, a zaobilaze ih i pri čišćenju snijega.
Stipo Velić: Neću se složiti s ovim pitanjem jer se taj dio čisti od snijega i redovito nasipava. Riječ je o prilazima zgrada, ne o cijeloj ulici jer ulica je asfaltirana, dakle riječ je o prilazima koji nisu u vlasništvu Grada i kao takvi ne mogu biti asfaltirani. Ulagati u tuđu imovinu nije popularno, mi taj dio nasipamo i održavamo koliko možemo, no asfaltiranje nije opcija. Tek kad i ako se riješe imovinski odnosi, moći ćemo i to riješiti.
Hoće li se i kad urediti željeznička stanica u Kopčevcu?
Stipo Velić: S tim su nam se pitanjem građani već obraćali pa smo uputili zahtjev Hrvatskim željeznicama za postavljanje jednog stajališta na području Kopčevca, no oni su nas odbili poručivši nam da to nije u interesu HŽ-a, da imaju svoj plan i da ne mogu udovoljiti ovim zahtjevima.
Postoje li planovi i da se ZET-ova autobusna linija vrati na područje Dugog Sela?
Stipo Velić: U posljednjih pet godina imali smo nekoliko razgovora sa ZET-om, Grad Zagreb odredio je cijenu od oko sedam milijuna kuna koliko bi Grad Dugo Selo trebao platiti godišnje da bismo imali ZET-ov prijevoz. Mi nismo mogli udovoljiti tim zahtjevima jer je to bilo preskupo za nas. ZET vozi do Kraljevca, a mi ga u Dugom Selu nemamo, no mi ćemo i dalje nastaviti razgovore i pregovore da vidimo kako možemo riješiti ovaj problem.
Planira li se i kako razvoj biciklističkih staza na području grada i hoće li se kod željezničkog kolodvora urediti parkiralište za bicikle?
Stipo Velić: U gradu imamo definirane prometnice i tamo gdje smo mogli iscrtati biciklističke staze, mi smo ih i iscrtali. Na svemu što se ubuduće bude uređivalo, predvidjet ćemo iscrtavanje staza. Što se tiče parkirališta za bicikle na kolodvoru, HŽ razvija projekt uređenja pruge i samog kolodvora u Dugom Selu i po njemu je predviđeno uređenje parkirališta za bicikliste. Ako taj dio ne bude dovoljan za sve bicikliste, grad će se uključiti s uređenjem dodatnih mjesta.
Kako se financiraju udruge u Dugom Selu?
Zvjezdana Budor Klarić: Grad financira udruge na tri načina. Prvo je financiranje prema posebnim zakonima, primjerice za sport, vatrogastvo i Crveni križ, za koje su propisani postoci proračuna koje Grad treba uplaćivati tim udrugama. Drugi je način podupiranje jednokratnih manifestacija udruga. Treći je način financiranje udruga putem natječaja za programe i projekte udruga. Natječaj za 2016. bio je raspisan od prosinca do siječnja i trenutačno je u tijeku pregled svih pristiglih zahtjeva. S udrugama će se ugovori potpisati do početka ožujka.
Na željezničkom kolodvoru gorući je problem manjak parkirališnih mjesta. Kako to riješiti?
Vlado Kruhak: Država je sada raspisala treći natječaj za uređenje pruge i željezničkog kolodvora Dugo Selo. Naime, još prije tri godine završene su projekcije za uređenje toga dijela. Prema njima srušit će se postojeća zgrada kolodvora, a nadogradit će se i dva kolosijeka. Cijeli sjeverni dio koji je i sada u vlasništvu Hrvatskih željeznica predviđen je za parkiralište.
Uređenjem kolodvora uredit će se i Ulica Trnovčica, ali i Ulica Matije Gupca tako da će tim projektom napokon biti riješen i problem parkiranja u Dugom Selu.
Ceste na Martin bregu jako su uske jer su neki građani bespravno zauzeli zemlju koja je dio puta. Hoće li se te ulice proširivati?
Stipo Velić: Slažem se da su ceste uske, ali da bi se riješio taj problem, prvo treba riješiti imovinskopravne odnose. Naime, postoje građani koji su već napravili ograde na zemljištu koje je trebalo biti cesta. Kada smo došli na nekoliko lokacija na Martin bregu, ljudi su nas praktički istjerali, nisu dali ni da asfaltiramo ulicu. To je kompleksno pitanje i nisam siguran kako možemo riješiti imovinskopravne odnose.
Ceste i nogostupi u Kopčevcu u jako su lošem stanju, naročito u Kopčevečkoj ulici. Kada će se to urediti?
Marijo Vinko: Planom gradnje komunalne infrastrukture za 2016. godinu predviđeno je uređenje nogostupa u Kopčevečkoj ulici. Radovi na tome dijelu bit će podijeljeni u tri faze, a prva je u nadležnosti Grada, dok ćemo druge dvije faze kandidirati za projekte EU. Ove se godine sam kolnik na spomenutoj ulici neće obnavljati s obzirom na ograničena sredstva Grada.
Kada će početi realizacija projekta Kulturnog centra za posjetitelje, odnosno obnove starog doma zdravlja? Građevinska je dozvola dobivena krajem 2007. godine.
Marijo Vinko: Mi smo već prošle godine pokušali kandidirati taj projekt na natječaj Ministarstva turizma. Nažalost, natječaj je još uvijek otvoren i nismo dobili nikakvu povratnu informaciju. Sada spremamo studiju izvodljivosti što je osnovni uvjet za apliciranje na fondove da bismo realizirali taj projekt kako je planiran, kao Kulturno-informativni centar ili Centar za posjetitelje. Računamo da ćemo taj objekt dovesti u funkciju.
Stipo Velić: Što se tiče bivšeg doma zdravlja, mi smo njega tek lani dobili u svoje vlasništvo. Prije nismo mogli ulagati u tuđu imovinu. Sada kada smo ga konačno dobili, pokrenuli smo inicijativu koja će sigurno biti ostvarena.
Na koji način Dugo Selo pokušava stvoriti industrijsku zonu da bi tvrtke i pogoni došli u grad?
Stipo Velić: Dugo Selo površinski je najmanji grad u županiji, a jedan od većih po broju stanovnika. Mi nemamo industrijsku zonu jer nemamo prostor koji je u vlasništvu grada. Pokušavamo već godinama od države dobiti barem malo zemljišta, ali još nismo uspjeli. Ulagači traže zemljište, ali mi ga jednostavno nemamo.
Hoće li se na neki način riješiti pitanje stare vojarne?
Stipo Velić: Tražili smo od države da dobijemo vojarnu u svoje vlasništvo. Dotad ne možemo ništa s njom. Rečeno mi je da se to planira, ali je prvo treba isprazniti jer je u njoj još uvijek stara arhiva.
Vodovodna je i plinovodna mreža na području Dugog Sela dotrajala, kada će se popraviti?
Stipo Velić: Sustav se redovito obnavlja koliko može.
Kada će biti gotova kanalizacija u Leprovici?
Stipo Velić: To područje pokriva zatvoreni sustav kanalizacije koji je gotov i uskoro će biti pušten u pogon. To ćemo realizirati do polovice ove godine – tada će kanalizacija proraditi.•