Nema radio, grijanje ni klimu. Gepek mu je s prednje strane, motor sa stražnje, a za pokretanje te otvaranje bočnih vrata i prtljažnika trebaju mu tri zasebna ključa. U benzin mu se dolijeva malo olova jer danas više ne proizvode vrstu kakvu treba, a "pila" sa svojih 28 konjskih snaga može voziti do 90 kilometara na sat. Riječ je o legendarnom Fiatu, i to modelu iz 1985. koji je među zadnjih sto izdanja izišlih iz tvornice u Kragujevcu. A zagrebački poduzetnik Marko Petir Frkač pretvorio ga je u pravi mali putujući muzej posvećen osamdesetima. Crveni je auto nazvao Nikol, po hitu Zvijezda iz 1984., a kojom god da se cestom njime uputi, sa sobom vozi razne dragulje iz tog doba, poput starih značaka Dinama i Univerzijade, izdanja Sportskih novosti kojima su već četiri desetljeća, stripova Alan Ford, priručnika za fićeke, bonova za gorivo koji su se nekad koristili, ploče Azre, figurice Zagija, vintage reketa za badminton, originalne registarske tablice iz bivše države...
Klima uz leptir-stakla
Ljubav na prvi pogled, govori, dogodila se prije pet godina kada je u Masarykovoj ugledao Nikol i otkupio je od jedne, kako kaže, simpatične obitelji. Oduvijek je sanjao o takvom izdanju u svojoj garaži, dodaje, a to je bila idealna prilika.
- Većina dijelova je original, jedino što sam ga morao malo ušminkati. Auto je jako šarmantan i planiram ga još nadograditi retrostvarima koje najčešće tražim na Hreliću, sajmu na Britancu, preko oglasnika... Dosta toga su mi i poklonili ili sam iskopao s tavana, a idući mi je plan na gepek-treger, odnosno krov, staviti stare kovčege - ističe Petir Frkač.
Model je, pak, neusporediv sa suvremenim autima, a iako u njemu nema previše prostora, posebno mu je drag pa njime redovito vikendom te po lijepom vremenu obiđe cijeli Zagreb.
- U ovom je malom "kinder jajetu" nekoć cijela obitelj putovala na more. Danas je to nezamislivo, posebice zato što nema klime, već samo leptir-stakla, odnosno dio prozora koji se može rotirati da zrak struji kroz auto - objašnjava Petir Frkač.
Ljubav se nasljeđuje
Njegova mobilna vremenska kapsula, naravno, i te kako privlači pozornost prolaznika, a najdraže mu je, dodaje, kad dođu starije generacije pa se s osmijehom prisjete starih dana.
- I ja gajim ljubav prema sentimentalnim vrijednostima i oldtimerima, što sam naslijedio od oca, a prenio na svoju kćer - ističe poduzetnik. U garaži tako ima i dva Mercedesa iz tridesetih, od kojih je jedan trenutačno na restauraciji.
- Stari automobili jednostavno imaju poseban štih, dušu. I ne samo oni već i glazba, primjerice iz osamdesetih, pa u kolekciji imam više od 50 vinila Zvijezda, Azre, Jure Stublića... - zaključuje Marko Petir Frkač.