Kružiti unedogled. Parkirati auto nekoliko kilometara dalje i trčati na zakazani termin. Platiti taksi ili zamoliti nekoga da vas odveze. Najčešće su to opcije kad treba otići u neku od zagrebačkih bolnica. Parkiranje je problem s kojim se gotovo svatko susreo, a jedan od razloga jest taj što se bolnice uglavnom nalaze u starim dijelovima metropole, gdje je teško napraviti bilo kakve preinake. No, uspjelo je to Kliničkoj bolnici Sveti Duh, u sklopu koje je otvorena garaža na četiri etaže bruto površine 14.445 kvadrata s 477 parkirnih mjesta.
Za Klaićevu pod igralištem
Već jučer osjetilo se olakšanje svih koji su se onamo uputili, a koliko im je to važno, opisuje ravnatelj Mladen Bušić, govori činjenica da njihovim hodnicima svaki dan prođe više od 4000 ljudi, od čega je samo 1600 zaposlenika. Najviše pak znači, dodaje, onima koji dolaze na štakama, trudnicama i teško pokretnima.
– Oko bolnice je još pet ustanova, tri vrtića, osnovna škola i starački dom, a svima će dobro doći jedna ovakva garaža – kaže Bušić dodajući da se dosad najviše parkiralo na pločnicima, ali uzurpirali su se i privatna parkirališta okolnih stanovnika. Investicija Grada i Zagrebačkog holdinga vrijedna više od 200 milijuna kuna “dolazi” i s dnevnom bolnicom te jednodnevnom kirurgijom na 8500 kvadrata, a sama će garaža, kaže Bušić, dobiti i zeleni certifikat jer je osigurana prirodna ventilacija te učinkovita LED rasvjeta. Ima i punionice za električne i mjesta za hibridne automobile, obiteljsko parkiralište, bicikle, motocikle... Osiguran je i novi prometni pristup izgradnjom križanja ulica Sveti Duh i Dunjevac s dvosmjernim kolnikom i kružnim tokom. Upravljanje garažom preuzeo je Zagrebparking, a do 1. veljače parkiranje je besplatno, dok će se cijene nakon tog datuma, kaže gradonačelnik Milan Bandić, znati “na vrijeme”. Ipak, kako neslužbeno doznajemo, garaža će spadati u treću zonu, odnosno plaćat će se pet kuna po satu do 15 sati, a nakon toga tri kune.
Manje je to od cijene garaže na Rebru, gdje sat stoji šest, odnosno tri kune, ovisno o tome dođete li prije ili poslije 15 sati. To je ujedno i jedina bolnica, osim “Svetog Duha”, koja ima garažu, no i ona je sa svojih više od 600 mjesta, kaže prometni stručnjak Goran Husinec, barem tri puta potkapacitirana.
– Problem bi se riješio još jednom garažom s 2000 mjesta, sa strane bolnice prema Klinici za plućne bolesti Jordanovac – kaže Husinec dodajući da je jednako loša situacija kod KB-a Dubrava, gdje bi se nadzemna garaža mogla smjestiti na lokaciji južnog parkirališta. A jedna bi se mogla sagraditi i na parkiralištu Klinike za traumatologiju u Draškovićevoj.
– Kod Klinike za dječje bolesti u Klaićevoj problem bi riješila podzemna garaža ispod srednjoškolskog igrališta, koja bi s bolnicom bila spojena pothodnikom, no to je projekt koji se najavljuje barem tri desetljeća i već sad je potkapacitiran – kaže Husinec.
Da bi garaža pod igralištem riješila dio problema smatra i ravnatelj Klaićeve Goran Roić. No jedino trajno rješenje jest izgradnja nove nacionalne dječje bolnice. Trenutačno, kaže Roić, unutar bolničkog kruga postoji tek desetak mjesta, a ispred dvadeset za potrebe pacijenata te dva parkirališna mjesta za službene potrebe u Prilazu Gjure Deželića.
– To je nedostatno s obzirom na to da dnevno kroz bolnicu prođe u prosjeku 800 pacijenata. Jedan prometni trak gotovo je kontinuirano blokiran vozilima s četiri žmigavaca, riječ je o roditeljima koji u brizi za dijete u nedostatku adekvatnog parkirališnog prostora ondje ostavljaju aute i žure u bolnicu – kaže Roić.
Tražit će partnera za projekt
Velike gužve problem su i kod KBC-a “Sestre milosrdnice”, gdje su ispred bolnice morali postaviti redare kako bi održavali red. Nakon što su u više navrata od Ministarstva zdravstva tražili odobrenje i dozvole za gradnju podzemne garaže, kaže ravnatelj Mario Zovak, nedavno su ga i dobili, a i Upravno je vijeće dalo “zeleno svjetlo”.
– Sad još trebamo naći vanjskog partnera za javno-privatno partnerstvo. To ćemo putem javnog poziva, no znam da ima zainteresiranih tvrtki. Pod uvjetom da se pandemija “stiša”, radovi bi mogli početi potkraj ove godine – zaključuje Zovak.