U borbi protiv ilegalnog premještanja autobusnog stajališta, rušenja postavljenih prometnih prepreka, nezainteresiranosti vlasti i nekažnjavanja odgovornih svoj je glas diglo 987 stanovnika Gračana potpisavši peticiju koja je predana gradskom Uredu za prostorno uređenje, odnosno u ruke Miji Bezeru, pomoćniku pročelnika za ceste i promet.
Dozvole nisu zatražene
- Od nas se nije zatražilo nikakvo mišljenje, dozvola ili odobrenje. Došli smo na mjesto kada je sve već bilo urađeno, a radove su vjerojatno regulirali investitor i ZET - rekao je Bezer koji je dodao kako će uslijediti sankcije za odgovorne čim se utvrdi tko je prešutno odobrio premještanje stanice.
- Privatni investitor vrši nasilje, no reakcije na to su u najmanju ruku mlake. Postave se "klamerice" koje se isti dan ruše - rekao je Siniša Sili, predsjednik Mjesnog odbora i inicijator peticije koju je zajedno s Josipom Hrenom, nezavisnim gradskim zastupnikom predao Bezeru.
- Gradonačelnik je rekao da se bez suglasnosti Mjesnog odbora i četvrti ništa neće graditi i nadam se da ovo što je premještena stanica nije svojevrsno zauzimanje početnih pozicija u pregovorima kada je jedna strana u prednosti - Hrenova je reakcija nakon predavanja peticije.
Stupići srušeni u prvoj noći
Podsjećamo, nakon što je 10. lipnja tvrtka Croatiainspect počela premještati treće stajalište, u što je utrošeno oko 100.000 kuna, na mjesto događaja ubrzo je stigao i sam gradonačelnik koji je naredio postavljanje stupova kako bi se spriječio prelazak pruge i nastavak radova na četiri urbane vile, sve dok se ne stvore odgovarajući uvjeti - dobije suglasnost Mjesnog odbora te Vijeća gradske četvrti.
No već u prijašnjim razgovorima s Davorom Jelavićem, pročelnikom Ureda za izgradnju, jasno je bilo da "opasnost" od stvaranja prometnice nije uklonjena već samo privremeno zaustavljena, što je potvrdio i Bezer.
- Hoće li to ubuduće biti cesta ili ne, to je stvar koja ovisi o projektnom zahvatu, dokumentaciji, mišljenju struke i zakonu - kazao je Bezer koji je razočarao predstavnike stanovnika.
- Pozvao sam građevinsku inspekciju da utvrdi ima li investitor potrebne dozvole. U dopisu sam naveo da ZET izvodi radove jer sam takve informacije dobio, no žao mi je da sam kao gradski zastupnik morao pribjeći ovakvim sredstvima jer je to posao komunalnog redara - kazao je Hren koji smatra kako je jedino zadovoljavajuće rješenje povratak postaje na staro mjesto gdje se nalazila posljednjih 50 godina, a istog su mišljenja i vijeće gradske četvrti, stanovnici i školski odbor obližnje osnovne škole koji su jednoglasno odlučili - vratite nam našu stanicu i zaštitite interese djece koja svakodnevno koriste ovaj put kao i svih nas.
Druga \"Varšavska\". Vlasnici prodali zemljište, ognjište, za judine škude i sad se prave blesavi. Gradonačelnik, naravno nema pojma. Odbio svojih 10 % i nek sad institucije rade svoj posao. Zanimljivo je kako nitko još nije ostao bez posla i imanja,ja, a desetljećima radi u uredima u kojima se potpisuju takvi dokumenti. Činovnici i vlast su identični, samo što su sakrlili partijske knjižice prošlog režima. Imovinsko pravni odnosi koji se tiču grada rješavaju se brzinom uginulog puža. Imovinsko pravni odnosi koji činovnicima ulijevaju novac u njihove džepove rješavaju se preko noći u doslovnom smislu - navečer je vlasnik jedan, ujutro drugi. I okupacija javnog prostora je zakonita.