Prioritet je obnova postojećih dotrajalih mostova, poručili su iz Grada na naš upit o megaprojektu o kojemu smo pisali početkom prošloga tjedna. Riječ je o dugoočekivanom Jarunskom mostu, a Grad smo, s obzirom na najave promjene njegove trase, još 23. ožujka pitali kakva mu je sudbina.
– Priča o gradnji mosta Jarun traje 20 godina i ne može se realizirati preko noći. Provode se analize i nakon toga će se razmotriti što je najprimjerenije. Ono što se može vrlo brzo riješiti su investicije u postojeće mostove, u čije konstrukcijsko ojačanje i obnovu Grad ulaže više od 300 milijuna kuna – odgovorili su krajem prošlog tjedna.
Kako smo ranije pisali, iako se dokumentacija vezana za Jarunski most često vadila i ponovno vraćala u ladice, prašinu je podigla činjenica da megaprojekt koji je godinama obećavala bivša gradska vlast potencijalno neće ispuniti ni sadašnja. Naime, dogradonačelnica Danijela Dolenec nedavno je izjavila da su se promijenile okolnosti s obzirom na trase kojima bi prolazio most.
– Kada su se ucrtavale, u neposrednoj blizini nije bilo stambenih zgrada. Sada, s obzirom na to da su izgrađeni Vrbani 3, govorimo o prometnici koja bi bila blizu stambenog naselja i jezera. Teško da tu rutu možemo podržati – kazala je Dolenec. Istaknula je da je most na zapadu metropole potreban, ali smjer kojim bi on trebao ići, s obzirom na novonastale okolnosti, postao je upitan.
A na "nove okolnosti" onomad je regairao i HSLS-ov skupštinar Kristijan Jelić.
– Cijeli sam život na zapadu Zagreba i svjedočim prometnim kolapsima. Situacija koju u Gradu ne razumiju ima dva lica. Osim prometnog problema koji se intenzivira kako metropola raste, domaćinstva koja se nalaze na trasi imaju vezane ruke jer ne smiju proširivati svoje kuće i upravljati zemljištem kako bi htjela. Tako je od 2003., kada je trasa mosta ucrtana u Generalni urbanistički plan – kazao je Jelić. Dodaje kako je suludo govoriti da se odustaje zbog trasa jer bi se one mogle pomicati i prilagoditi novonastalom stanju u kvartovima.
– Upravo te promjene u naseljenosti dodatan su razlog za most. Problem je i što se dosad izgubilo jako puno novca. Zatraženo je nekoliko lokacijskih dozvola, da bi one naposljetku istekle. Izrađeni su elaborati koji više ne mogu biti relevantni. Sve je to koštalo. Ne može se sve napraviti preko noći, ali moramo krenuti, makar i s konkretnom prometnom studijom koja bi dala uvid u budućnost projekta – poručio je Jelić.
Ne može se riješiti preko noći? Pa deset godina ste se valjali po podu i vikali da znate i možete. Lagali ste? Ne znate i ne možete?